Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder per sekund, rolling shutter

Produkter
(logga in för att koppla)
Men det har iaf med looken att göra, en vanlig hollywoodfilm ser ju helt annorlunda ut än en vanlig såpa eftersom dom filmas med helt olika framerates.
Ha, jag skulle vilja se den som kan peka ut sånt som körs i 24 respektive 25 bilder per sekund, om han inte vet det i förväg.

Reslutatet brukar hamna på tuben, vimeo eller liknande. De som tittar använder det som funkar bäst för tillfället. Paddan brukar vara bra för mig :)

Haha, ja så kan det gå!
Jag brukar köra 30fps i slutprodukten.Har man då material i 60fps går det fint att koda om det till 30 så har man fint slowmomaterial.
Jag är inte så slängd i sånt här faktiskt. Men jag har filmat en del åt beställare/producenter och det är där vi haft kvalitetsdiskussioner ang materialet. Mycket om vibrationer och förbaskad jello...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar