Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på sin hemsida till mina kunder

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, här kommer en lurig fråga.
Jag har en hemsida, på hemsidan skulle jag vilja ha att mina kunder kan ladda hem sina bilder med en egen inloggning. Fram till här är det inte så svårt att lösa.

Men jag ska kunna ge en kund ett loggin till sina bilder men en annan kund ska inte kunna få del av de bilderna som inte är deras.

Det ska också kunna fungera som en portfolio för uppdraget där kunden ska kunna kryssa i/välja vilka bilder som de ska använda/köpa.

Det ska inte se ut som ftp utan det ska vara en snygg lösning. :)

Det kan ju inte vara så svårt eller? ;)

Kan man PHP och html så är det nog inte så svårt att lösa. Kan du inte det själv så kan jag nog tipsa om Joomla. Det är ett färdigt paket som kan modifieras som man vill (iprincip). Vet inte om det går att göra exakt det du vill, men jag skulle tro att det går.

Varför inte köra via FTP? Tar 5min att dra igång och dela ut rättigheter till mappar om man gjort det förr annars tar det väl en halvtimme med trial n error.

Tack för tipsen, håller på med att göra en .htacces kod för att lösenordsskydda vissa delar av hemsidan.

Men än en gång tack så mycket för hjälpen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar