Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bilder på Nikon D70
- Trådstartare pyromani
- Start datum
pyromani
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Varför ska inte enkamera vara silverfärgad?
Varför är svart den enda godtagbara färgen?
Enligt min mening är det mer diskret och ser snyggare ut. Det inte lika mycket mindisc och mp3-spelare över det hela.
xdork
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Varför ska inte enkamera vara silverfärgad?
Varför är svart den enda godtagbara färgen?
Som tidigare sagts, mer diskret och matchar förmodligen fotografens kläder bättre (inte så många som går runt i silverkläder, det var 80-talet!=), jag ser min kamera som en del i min klädsel när jag går ut, har jag en svart jacka eller tröja vill jag helst ha en svart kamera, inte enbart av rent estetiska och fåfänga anledningar utan därför att jag när jag fotograferar inte vill dra till mig onödig uppmärksamhet, allra minst när man tar situationsbilder! Det är inte heller speciellt många objektiv som tillverkas i silver, antingen är de vita eller svarta.
På tal om att min kamera (300D) inte alls behöver vara sämre än D70 så var det inte det jag menade.. =) Påpekade enbart färgen, min Canonkamera är jag mycket nöjd me! =)
Festfotografen
Aktiv medlem
kaw skrev:
Är det någon som kan förklara varför Nikons D100 och D70 är större än Canons och Pentax modeller? Främst den extra påbyggnaden undertill, men också baksidan som sticker ut mer och är klumpigare/fulare på Nikon-kamerorna.
Påbyggnad undertill ???
pyromani
Aktiv medlem
xdork skrev:
jag ser min kamera som en del i min klädsel när jag går ut, har jag en svart jacka eller tröja vill jag helst ha en svart kamera, inte enbart av rent estetiska och fåfänga anledningar utan därför att jag när jag fotograferar inte vill dra till mig onödig uppmärksamhet, allra minst när man tar situationsbilder!
Såg senast idag en person på stan som hade en canon eos 1:a runt halsen. Den såg liten ut. Antar att en silverfärgad sådan klumpeduns hade dragit oönskade blickar till sig.
Speedy
Aktiv medlem
pyromani skrev:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=7353721
Håll till godo!
Pressvisning imorrn onsdag. Förhoppningsvis får jag klämma å känna lite
RawBeer [E.F.S]
Aktiv medlem
kaw skrev:
Är det någon som kan förklara varför Nikons D100 och D70 är större än Canons och Pentax modeller? Främst den extra påbyggnaden undertill, men också baksidan som sticker ut mer och är klumpigare/fulare på Nikon-kamerorna.
Bigger is better
Wolfgang
Aktiv medlem
pyromani skrev:
Enligt min mening är det mer diskret och ser snyggare ut.
Jag har funderat över färgen. Är svart verkligen mer diskret än silver när man lyfter kameran till ansiktet?
masun
Aktiv medlem