Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder på håll

Produkter
(logga in för att koppla)

angelpoison

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en Nikon D80 och skulle vilja ha ett objektiv där man kan stå en bit ifrån motivet, och kunna få till bilder på tex fotboll in action, fåglar/andra djur, barn som springer en bit ifrån osv.

Jag har bla ett Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro, som man kan stå en bit ifrån med, men iom fokuseringen så lyckas jag inte ta på motiv som rör sig :)

Vad rekomenderar ni då? Är det någon form av tele zoom jag ska ha?
Under 6 000:- Tack!

Har ju inte Nikon själv men funktionen är ju samma för alla fabrikat och en vanlig typ av objektiv för sportfoto i den prisklassen brukar vara 70-300 mm av det man kan läsa här på FS, och det är inte utan orsak då en sådan täcker ganska mycket och främst vid foto på lite håll.

Ska Du fota springande barn och sport så kika efter objektiv som får bra kritik för snabb autofokusmotor så att du hinner med i svängarna.

Sök under Produkter här på FS och så telezoomar för Nikon, finns massor med exempelbilder också så Du kanse om det stämmer med vad Du behöver.

Min personliga åsikt är att Du ska ha ett objektiv med bildstabiliseering minns inte vad den heter på Nikon men brukar vara WR,IS, SR eller något liknande.

kanske en sådan här http://www.cyberphoto.se/info.php?article=si70300osN vettigt pris iaf, men vet inte hur snabb den är i AF.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto