ANNONS
Annons

Bilder ni ångrade att ni inte tog under 2005

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Ibland kan jag tänka på bilder som jag ångrar att jag inte stannat upp och tagit.

Exempelvis körde jag i mellandagarna förbi en begravningsbil som kört i diket/fastnat i snön mitt i värsta rusningstrafiken. Det såg bara för lustigt ut faktiskt. Ett oväntat slut på den sista färden liksom.

Men vid tillfället var det inte riktigt läge av egen tidspress m m så därför sket jag i det. Kanske det ändå inte hade blivit nån bra bild ändå.

Har ni några sånna exempel på bilder ni ångrat att ni inte tog i fjol? Tillfällen till en bra bild som ni kanske struntat i av olika orsaker?

Det jag grämer mig mest över är att min kamera gick sönder precis i samband med min sons förlossning och att jag därför knappt har några bilder av den första tiden (jämfört med min dotter som är så väldokumenterad ett barn kan bli).

//Johnnie

Samma dag som jga hade bestämt mig för att alltid ha med kameran överallt åkte jag förbi en bil som frontalkrockat med ett träd och den rök fortfarande ur motorn...men dom som virrade omkring runt bilen såg så irriterade ut att jag inte vågade gå ur och fota.

(min vän som körde före mig är snut och frågade om dom behövde hjälp och det gjorde dom inte utan dom väntade på hjälp...)

Kanske den här tråden skulle ligga under "Annat" forumet istället? Hur flyttar man den dit då?

Jag menar ju inte bara pressbilder faktiskt... Utan mera allmänt.

Jag ångrar att jag inte stannade en bilfärd mellan Skellefteå och Kiruna för att fota en älg som blivit påkörd och låg med huvudet på snövallen. Det såg konstigt ut och tragiskt ut.

på spårvagnen en dag satt en mamma med två barn framför mig, en 4-åring på sätet bredvid och en riktigt liten i famnen. denna lilla tittade ut genom det smutsiga fönstret, det var ett helt obeskrivligt förmiddagsljus och hela scenen var så himla vacker. men att bara fota andras barn sådär vågar jag inte riktigt göra, och hade jag frågat hade det magiska ögonblicket ändå hunnit ta slut. jag får bevara bilden i mitt huvud i stället..

Jag ångrar att jag ej tog fler bilder (de jag tog är nästan helt oläsliga pga mörker) på tåget mellan Riksgränsen och Narvik när jag passerade Riksgränsen -99.
Tåget hade precis lämnat Riksgränsen och marken under rälsen hade underminerats pga kraftigt regn i flera dagar och gett vika så att loket stod i en nästan 90-gradig vinkel rätt ner för berget med resten av vagnarna kvar på rälsen och vi passerade bara dagen efter händelsen.
Någon på Riksgränsen berättade också att när räddningstjänsten kom så hände samma sak med vägen så att en av bilarna hamnade i en likadan sits som loket.

Uttryck skrev:
Ibland kan jag tänka på bilder som jag ångrar att jag inte stannat upp och tagit.

Exempelvis körde jag i mellandagarna förbi en begravningsbil som kört i diket/fastnat i snön mitt i värsta rusningstrafiken. Det såg bara för lustigt ut faktiskt. Ett oväntat slut på den sista färden liksom.

Men vid tillfället var det inte riktigt läge av egen tidspress m m så därför sket jag i det. Kanske det ändå inte hade blivit nån bra bild ändå.

Har ni några sånna exempel på bilder ni ångrat att ni inte tog i fjol? Tillfällen till en bra bild som ni kanske struntat i av olika orsaker?

------------------------
Ångrade mig,
och vände bilen
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/488337.htm

så det fixade jag! :)

Missade mycket i Indien...måste åka dit igen, kanske själv så jag kan koncentrera mig helt på fotograferingen.

Jag missade ett tillfälle när ett sk hunddagis var ute och rastade hundar. Jag var så upptagen med att häpet räkna dem att jag inte kom mig för att ta en bild, trots tjusigt tillfälle och mycket komiska situationer.

Annars är det oftast när man reser. Alltid detta förbannade.. man är på väg någonstans under tidspress och kan inte stanna upp och njuta av själva resan och dess bildmöjligheter.

Calle S skrev:
Missade mycket i Indien...måste åka dit igen, kanske själv så jag kan koncentrera mig helt på fotograferingen.

Håller med, missade också mycket i Indien - speciellt alla som badade i Ganges (Varanasi). Saknade tele. Åkte dit med en Ixus 400 med medelmåttigt foto-intresse. Blev helt tokig i allt vackert.

Åker tillbaka om tre veckor med 350d + 17-40 + 70-300 IS, nu jäklar skall det fotas :)

Bilagor

• indien.jpg
    indien.jpg
    47.3 KB · Visningar: 653
Tjejen jag mötte i vägövergången i Västerås bibliotek, bra ljus, tjej med speciellt utseende (inte direkt jättevacker) men jag hade kameran i ryggsäcken och orkade/vågade/hann inte fråga.
Nu grämer man sig varje gång man går i den där övergången
Jaja, nu är det ett nytt år med nya möjligheter, dags att se framåt :)

Kanske inte "värsta missen", men.. En flock svart-vita kossor som trängt ihop sig ordentligt under det enda trädet i hagen som skydd mot regnet. Ganska banalt kan tyckas men det såg ganska komiskt ut. Tyvär hade jag mötande trafik, det regnade och jag hittade ingen parkeringsficka. Kunde ju iofs vänt och åkt tebaks, men hade 20 mil kvar att köra.."skit också"..tänkte jag.

Ibland kanske man ångrar att man inte tog mer bilder, men den dagen jag ångrar att jag inte tog en bild, den dagen har jag slutat att fotografera.

Om jag inte kunnat ta en bild, beror det nog mer på att jag inte haft kameran med, eller andra tekniska hinder.

scrappy skrev:
Håller med, missade också mycket i Indien - speciellt alla som badade i Ganges (Varanasi). Saknade tele. Åkte dit med en Ixus 400 med medelmåttigt foto-intresse. Blev helt tokig i allt vackert.

Åker tillbaka om tre veckor med 350d + 17-40 + 70-300 IS, nu jäklar skall det fotas :)

Indien är ett fantastiskt land att fotografera i. Behöver du lite inspiration (om man nu skulle behöva det för Indien) kan du ta en titt på mina bilder därifrån på www.gesoulis.com

En av bilderna jag aldrig tog var en tidig morgon i Juli när jag inte bad brorsan att stanna bilen när vi åkte förbi ett halm-stonehenge. Det var ett fantastiskt ljus och hade jag bara kommit över pinsamhetsspärren så hade jag haft flera fantastiska bilder nu.

Var i Gävle centrum när det kommer åkandes två riktigt slitna personer, såg ut att höra till HellsAngels typ.. sittandes på samma EU-moppe.

Känndes som fara för mitt liv att ta den bilden, tyvärr..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar