** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Bilder med Lastolite Bakgrund...

Produkter
(logga in för att koppla)

peter_wahlström

Aktiv medlem
Jag ska köpa en Lastolite tygbakgrund, men vet inte vilken som skulle passa bäst...

Har ni några värdefulla tips? Vilka fonder funkar bäst till vad?

Är det någon som vill bjuda på lite bilder där ni har använt er av Lastolite´s fonder så att man kan se resultatet på bild. Katalogen är inte direkt givande.

Mvh /Peter

Tryck på mitt namn och du ser mig framför en Lastolite bakgrund. Jobbiga med den är att jag har nog fortfarande svårt att plocka ihop den.

Robert

R.Hammar skrev:
Tryck på mitt namn och du ser mig framför en Lastolite bakgrund. Jobbiga med den är att jag har nog fortfarande svårt att plocka ihop den.

Robert

Är det en ihopfällbar du har använt där? Syns inte så jättemycket hur fonden ser ut.

Jag skulle vilja se lite större bilder där det syns mera av fonden (3x7-metersfonder). Är speciellt nyfiken på "washington" och "dakota". Jag är rädd för att det blir för mycket "skolfoto-touch" bara... Dock verkar dessa populära... Så det kanske funkar till både modell, bröllop och barnfoto??

//Peter

Curt, tack - den ska jag läsa. Min bakgrund är kromatisk blå, som en bakgrund i en tv-studio.

Jag och min bakgrund har haft våra fighter. Det är ofta vi inte är överens, men efter ett par timmar brukar den ge upp och då är jag illröd i ansiktet och svetten rinner om mig.

Robert

peter_wahlström skrev:
Är det en ihopfällbar du har använt där? Syns inte så jättemycket hur fonden ser ut.

Jag skulle vilja se lite större bilder där det syns mera av fonden (3x7-metersfonder). Är speciellt nyfiken på "washington" och "dakota". Jag är rädd för att det blir för mycket "skolfoto-touch" bara... Dock verkar dessa populära... Så det kanske funkar till både modell, bröllop och barnfoto??

//Peter

Jag använder en som liknar Washington. Svårt att avgöra om det är precis rätt dock. Men jag tycker den blir bra. Placera modellen tillräcklig bit ifrån så blir d inget skolfoto ;)

Man kan även hänga andra tyger över, fungerar skitbra.

//Liza

målarduk, vattenbaserad färg och så fäster jag dom på en aluminium rör, då ser dom ut som på dom gamla goda tiderna...

Målar du på vanligt tyd dårå? Med textilfärg eller vanlig vattenbaserad målarfärg?

Kan du tvätta bakgrunderna sen?

Många frågor :)

AndersLindewall skrev:
Hur gick det med måleriet av bakgrunden/rna? Målade du på väggen ?? Catherine?

Jag har faktiskt målat en av bakgrunderna. Målade på tyg som var 2,40 brett. Jag är inte riktigt klar ännu, den behöver lite slutjusteringar, men när jag är klar visar jag upp resultatet här :)

Här kommer en bild tagen med bakgrunden jag målade. Jag har iofs inte ljussatt den ngt på denna bild så den ser väldigt mörk ut:

Bilagor

• test.jpg
    test.jpg
    46.5 KB · Visningar: 475
Ser snygg ut! Ser ut att vara ganska stora "meleringar". Snyggt tycker jag. Kan säkert passa grymt bra till svartvitt också skulle jag tro... =o)

//Peter

peter_wahlström skrev:
Ser snygg ut! Ser ut att vara ganska stora "meleringar". Snyggt tycker jag. Kan säkert passa grymt bra till svartvitt också skulle jag tro... =o)

//Peter

Tack så mkt :)
Jag är rätt nöjd faktiskt, det blev ungefär som jag tänkt mig. Nu skall jag ge mig på en annan bakgrund som skall gå i rött/mörkrosa...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar