Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Bilder i Australien ,att tänka på när jag fotar?
- Trådstartare L.Wirsen
- Start datum
ErlandH
Aktiv medlem
Att allt är uppåner.Ska till australien i vår .vad ska man tänka på,
pellepiano
Aktiv medlem
Och att objektiven monteras motsols =)
Australien är ju stort men jag har svårt att se att det skulle till några speciella omständigheter kring foto där, än här. Vi vet ju inte heller vart du ska nånstans där, i vildmarken. öken, stad eller överallt.
Australien är ju stort men jag har svårt att se att det skulle till några speciella omständigheter kring foto där, än här. Vi vet ju inte heller vart du ska nånstans där, i vildmarken. öken, stad eller överallt.
ErlandH
Aktiv medlem
Det beror iofs på vilket håll man ser det från. Och vilken kamera man har.Och att objektiven monteras motsols =)
apersson850
Aktiv medlem
Äh, det är bara Nikon som är bakvända, och de är det överallt.
Att säga att man ska till Australien är inte så välspecificerat. Western Australia är förvisso Australiens största delstat, men det är bara en tredjedel av Australien. Ändå är det fem gånger så stort som Sverige.
Ska du till något område som är öken, och sannolikheten för det är ju rätt stor i Australien, är det sanden som är all finmekaniks värsta fiende.
Hamnar du norrut i Queensland är det istället fukten. Regnskogarna är inte lätthanterliga om man flyttar kameror från luftkonditionerade utrymmen till verkligheten ute. Det kan vara över 30°C och nära 100% luftfuktighet,
Sen finns det förstås områden som har klimat ungefär som vårt, bortsett från att solen tar mer.
Att säga att man ska till Australien är inte så välspecificerat. Western Australia är förvisso Australiens största delstat, men det är bara en tredjedel av Australien. Ändå är det fem gånger så stort som Sverige.
Ska du till något område som är öken, och sannolikheten för det är ju rätt stor i Australien, är det sanden som är all finmekaniks värsta fiende.
Hamnar du norrut i Queensland är det istället fukten. Regnskogarna är inte lätthanterliga om man flyttar kameror från luftkonditionerade utrymmen till verkligheten ute. Det kan vara över 30°C och nära 100% luftfuktighet,
Sen finns det förstås områden som har klimat ungefär som vårt, bortsett från att solen tar mer.
johanpehrson
Aktiv medlem
Jag håller med om fukten och kondensen. I de norra delarna (Queensland och Northern Territory bla) har dom sjukt hög luftfuktighet. På sommaren (våran vinter) byter folk t-shirt 2-3 ggr per dag när det är som värst.
Sen kan jag rekommendera ett polariseringsfilter, gör sig väldigt bra alla i alla soliga dagar vid vattnet.
Vart i Australien ska du åka?
Sen kan jag rekommendera ett polariseringsfilter, gör sig väldigt bra alla i alla soliga dagar vid vattnet.
Vart i Australien ska du åka?