Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bilder huller om buller?

Produkter
(logga in för att koppla)

voitcanon

Aktiv medlem
Brukar man få bilderna huller om buller när man beställer kopior på nätet första gången jag beställt en större mängd och de var verkligen huller om buller grupper om 30 kunde ligga i ordning annars låg de lite som de ville.

Var länge sedan jag beställde från något annat ställe en Crimson.se, och där levereras de i storleksordning först och främst (dvs 10x13cm för sig, 11x15cm för sig, osv). Jag är ganska säker på att de sedan ligger i namnordning inom varje storleksgrupp, alltså efter filnamnen. Så om bilderna är döpta som sekvensnummer så levereras bilderna i antingen fallande (eller om det nu är stigande) nummerordning.

Hur andra leverantörer gör vet jag dock inte.

"Tyvärr så är inte det möjligt. Uppladdningen laddar upp bilder så att det ska gå så snabbt som möjligt och då är det inte säkert att det blir samma sortering som det är på din dator.

Vänliga hälsningar,
FujiDirekt Sverige"

Så det "kanske" fungerar om man laddar upp en bild i taget?

Fuji jag använt med. Trist att de inte kan fixa det, rätt jobbigt när man hade 700 bilder att sätta in i album och de inte var i ordning. Finns det någon annan tjänst med liknande pris som ger dem i ordning?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto