Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildbytarklubb...

Produkter
(logga in för att koppla)

Olsin

Aktiv medlem
Eftersom vi just flyttat så har vi inte fått upp några tavlor på våra väggar, än. För att förnya oss tänkte vi att vi skulle hänga upp några av våra egna bilder på väggarna, men vi hade problem med urvalet. Därför skrev jag ett blogginlägg och bad om hjälp att välja bland mina bilder och där fick jag ett förslag av Claes Hillén om att byta bilder med en kollega. Lysande idé. Som vanligt så kan min hjärna rusa iväg och förädla idéer och resultatet blev nedanstående.

Varför inte skapa en bildbytarklubb/grupp? Den ännu inte helt förädlade tanken är att man samlar ett gäng härifrån Fotosidan och byter bilder med varandra.
  • Bilderna ska vara av ett bestämt format (t.ex. 20x30 cm för rektangulär bild och 20x20 för kvadratisk) monterad på 5 mm capa (för att säkerställa att de inte kvaddas i transporten). Eftersom alla bilder kommer att vara av samma format kommer de att kosta lika mycket att skriva ut och skicka, så avsändaren står för alla kostnader.
  • Med bilden så ska en lite beskrivning av bilden bifogas, t.ex. plats, tidpunkt och sånt.
  • Med en viss frekvens, t.ex. en gång i kvartalet, så ska man skicka en ny bild till någon i gruppen
  • Inför varje bildbyte så slumpas det fram vem man ska skicka sin bild till.
Vad tror ni om detta? Det kommer att krävas lite administration för att säkerställa att det finns med människor på listan som inte kan vara med, men det löser vi på nått sätt.

Låter mycket intressant.
Klura gärna ut lite mer exakt hur det ska funka, så är jag säkert på sedan.
/Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar