Annons

Bildbehandlingsprogrammet Noiseless

Produkter
(logga in för att koppla)
Som jag fattard et så är det bara ett program för att fixa till brus i din bild. Inget annat kan redigeras med det.

Som jag fattard et så är det bara ett program för att fixa till brus i din bild. Inget annat kan redigeras med det.

Vid en närmare titt på olika exempelbilder så blir inte slutresultatet bättre än vad jag själv kan göra i LR. Visst bruset försvinner men foto ser ju istället ut som en pastellmålning!

Företaget som säljer detta program har dessutom ett flertal andra program som också bara kan göra en uppgift. Köper man samtliga dessa program så blir det nog billigare med LR eller något annat kompetent program.

En recension på engelska.

Finns även som som Pro version, som då bl.a. erbjuder plugin till LR och stöd för RAW-filer. Kostar 50€, och du får 10% rabatt med koden theHDRimage. Pro versionen köper du på https://macphun.onfastspring.com/, den vanliga köper du i MacAppStore.

Såg detta och frågan kvarstår, kan detta program i PRO version göra något som jag inte redan kan göra i LR 5 ?
Jag är väldigt angelägen om att kunna leverera så brusfria bilder som möjligt då jag tar mina viktigaste bilder inomhus i svag ljus och jag balanserar hela tiden mellan, brus kontra slutartid, kontra bländare.

Såg detta och frågan kvarstår, kan detta program i PRO version göra något som jag inte redan kan göra i LR 5 ?
Jag är väldigt angelägen om att kunna leverera så brusfria bilder som möjligt då jag tar mina viktigaste bilder inomhus i svag ljus och jag balanserar hela tiden mellan, brus kontra slutartid, kontra bländare.

Hej !

Ta och testa Dxo, det har en kollosalt effektiv brusreducering ( de kallar den prime ),
går att köra som plugin i LR, eller tvärt om om det känns bättre.
jag använder det standalone, exporterar till tiff, dng eller vad som passar.
Programmet säljs i två versioner med samma funktionalitet, modell väljs efter vilka kameror det ska täcka.

//MW

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto