Annons

Bildbehandlingsdator för fotoamatörer

Produkter
(logga in för att koppla)
DataPrince


Tack Carl för informationen!
Det här visste jag inte om Dataprince. Väldig tur att jag nämnde deras namn, annars hade jag beställt hos dom. Jag läste länkarna och jag måste säga att detta är något av det värsta man läst på länge. Alla anmärker på dem. Det är tydligen låga priser som gör att affären kan fortsätta. Men kanske är det som någon skrev att dom bygger datorer med begagnade delar, och på det viset lurar folk.
Nu ska jag vända mig åt annat håll. Det blir nog Datorbutiken eller Komplett. Tack än en gång!
 
Senast ändrad:
Scenic46 skrev:
Efter att ha läst tidigare forumdebatter om olika datorer för bildbehandling är jag fortfarande lika förvirrad. Jag är amatörfotograf som vill kunna göra bra/ bättre bilder med bildbehandlingsprogram med t.ex. Photoshop. Jag efterlyser en spec. i två olika nivåer (som ju ger olika inköpskostnad) på vilka olika prestanda som man, som jag, bör kräva och kan lämna till en datorleverantör för att få förslag på bra dator för bildbehandling av digitalbilder av olika slag. Givetvis bör ett grundkrav vara att datorn kan hantera standardprogram som Photoshop etc. - MEN vilka prestanda krävs av en sådan dator och vilka skärmkrav bör ställas.


En Powemack G4 hade jag skaffat mig kosar inte särskilt mycket på blocket.se Den hade jag bara använt som en arbetsdator.
 
köp en medelsnabb prosessor och 2 gig ram.
ska du bara ha den till bildhantering räcker ett grafikkort i 1000:- sklassen.
jobbar du mycket skulle jag rekomendera en "western digial raptor" som systemdisk, är snabba som bara den men låter lite. och sen valfri 300gb disk för lagring. lägg sen så mycket du anser dig ha råd med på en bra skärm.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.