Tony: Tack! Jag ska ringa skatteverket i morgon och fråga exakt hur det går till.
Wibom: Du menade säkert det i all välmening. Problemet är att du menar allt annat än väl.
Du verkar tr dig veta att jag både tänker ha ett yrkesliv som fotograf (btw, detta går lite ut på att jag INTE tänker bli fotograf och därför inte behöver deras prislista) och att min ålder är låg. Låg om man jämför med Kungen - hög om man jämför med Amy Diamond - du har fel.
Att använda ad hominem-argument - eller personangrepp - i argumentationen är osakligt, argumentativt felaktigt och det får bara dig att framstå som en svag motståndare utan substans bakom ditt resonemang.
Om du nu kommer längre med vänlighet; ta fram din älskade, hutlöst dyyyyyyyyra prislista och ge mig ett hum om vad jag ska ta.
Tycker det är konstigt och knappast troligt att fotografer (eller är det fotosidan.se användare du syftar på?) skulle vara gnetna på det sättet.
Detta är ju det perfekta forumet för att ställa frågor av denna karaktär. En stor del av många människors internetliv (internet är till stor del byggt på att hjälp andra med problem) går ut på att ta hjälp och att GE hjälp.
Du vet hur mycket min bild borde kosta, jag kanske vet hur du installerar Unix (för jag har läst en bok jag köpte för 100 kr) och nån annan vet hur man fakturerar bäst (för han har läst på handels) - fattar du?
Ditt argument är idiotiskt och håller inte. Du vill inte hjälpa till av princip. Principen att du faktiskt (oh, så synd det är om dig) köpte ett texthäfte för 100 kr och därför ska det vara rättvist. Har jag betalt 100 kr - så ska alla göra det.
Livet är inte rättvist och det är bra. Om du tänker bara lite längre än vad du gjorde när du bestämde dig för att hålla priserna hemliga så hade du märkt att du antagligen har lånat ut betydligt mer värdefulla kunskaper/saker/tjänster/whatever än din prislista.
"Vad betyder oxymoronic?"
"Jag vet! Jag har en ordlista!"
"Vad betyder det då?"
"Alltså, jag tror ingen på internet vill säga det då vi/de/oss betalat 100 kr för ordlistan så vill de nog inte ge dig info gratis."
"doh!" >_<
Fattar du hur löjligt det låter?
Well, jag hoppas (och tror) att majoriteten av användarna här inte resonerar som du och att jag kommer få hjälp med en prisbild.
- Niklas