holmgrenstefan
Medlem
Hej jag är nu på spåret att köpa mig en digital systemkamera då jag tycker den jag har nu är för o flexibel. Jag har då kommit i diskutioner om det mesta med min goda arbetskamrat om vad som är bäst å sämst. Jag siktar in mig just nu på en eos350d med standard objektiv för att i framtiden luska ut vilka objektiv som kan för mig vara av inresse .Jag vill kunna fota saker främst på frihand i normal och taskig belysning och vill alltså kunna ha höga iso med lågt brus och optik med lågt f värde eller vad ma skall säga det heter.ex 2,6-4,0 mm25-150 är ca vad jag tror mig behöva senare.
Då komm bildstabiliseringen på tal vilket denna kamera ej inehar, Min goda kamrat påstår att det är det bästa som fins för att man kan ha sämre slutar tider och det kanjag hålla med om , men min logik säger att det bara gäller på saker som står still och min fina lilla dotter står alldrig still och på fest är det förhoppningsvis oxå lite mer än stilla till och med en fårgel kan ju röra på sig. Vad tycker och vet och tror mm ni om det hela. mvh Stefan
Då komm bildstabiliseringen på tal vilket denna kamera ej inehar, Min goda kamrat påstår att det är det bästa som fins för att man kan ha sämre slutar tider och det kanjag hålla med om , men min logik säger att det bara gäller på saker som står still och min fina lilla dotter står alldrig still och på fest är det förhoppningsvis oxå lite mer än stilla till och med en fårgel kan ju röra på sig. Vad tycker och vet och tror mm ni om det hela. mvh Stefan