Annons

Bild på medlemmen i forumet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Är ofta inne i forumen och läser och då är det bra att man kan kila vidare och kolla medlemsprofilen på de som skrivit de olika inläggen för att få veta mer om personen ifråga.

Fast ibland är det bara roligt att få ett ansikte på den som skrivit ett inlägg. Mitt förslag är därför att den bild som finns på var och ens profilsida också läggs in bredvid varje inlägg som personen gör. Jag tror att det skulle kännas lite "familjärt" på något vis... vad tror ni? Jag tycker det skulle vara väldigt positivt!

Ok, jag är medveten om att 50% av bilderna kommer att föreställa Arleklint och Wallung m fl, men det är en bieffekt jag kan stå ut med :eek:)

*ironisk så det ryker ur örona*

Senast ändrad:
Det är just av den anledningen som vi inte har det... ;-)

Nej skämt åtsido; bild i forum har varit på förslag förut men vi har valt att inte ha det. Det lusar ner rent visuellt och ser väl inte sådär jätteseriöst i kunskapsforumen, speciellt om folk börjar lattja med sina "avatar"-bilder med animerade GIF:ar odyl

Äh...

Ok, jag förstår det där med nedlusningen. Men kanske som en "onmouseover-funktion" så att bilden bara syns om man håller pekaren över personens namn? Eller tjatar jag om något ouppnåeligt?

Direkt under namnet fyller ingen funktion. Det blir rörigt, och tar mer plats i korta poster.

En mouseover funktion på en liten liten ikon eller något skulle kunna funka dock. Men det ör ju inte långt att kolla på profilen om det så är.

Eller varför inte att registrerade medlemmar i sina inställningar kan välja att se medlemmars bild (förvalt är nej) och att det endast tillåts en liten jpg så att det inte dyker up animerade gifar.

Jag håller med om att det kan vara kul att se vilka man babblar med men att det också kan se otroligt stökigt ut om det missbrukas, men med någon enkel funktion att slå av/på dessa bilder hade ju varit kanon, kanske som med bildernas bakgrundsfärgväljarknappar (lol.. det var ett långt ord) att man kan lika enkellt välja avatar av/på.

Röstar på Johnys förslag, det var en bra medelväg tycker jag. Då väljer man ju själv om man vill ha sidan nedlusad eller ej.

I den här diskussionen http://www.fotosidan.se/forum/showt...page=10&highlight=bild i forumet&pagenumber=2 lovade du (Christer) att kolla på om man inte kunde lägga in en sådan här funktion i fritt forum och på MFS. Hur gick det med det? Här är ju "umgänget" lite mer socialt om man säger så...

Senast ändrad:
Picture skrev:
Är ofta inne i forumen och läser och då är det bra att man kan kila vidare och kolla medlemsprofilen på de som skrivit de olika inläggen för att få veta mer om personen ifråga.

[...]

Ok, jag är medveten om att 50% av bilderna kommer att föreställa Arleklint och Wallung m fl, men det är en bieffekt jag kan stå ut med :eek:)

*ironisk så det ryker ur örona*

Jag tycker idén är bra. Jag kan acceptera att ha påse över huvudet på min profilbild ;)

Ang olika utseenden i olika forum får det vänta tills vi uppgraderat forumprogramvaran; denna är lite för inflexibel när det gäller att ha olika utseenden i olika forum. Det blir inte före semestern ivartfall.

Personlig inställning är ju en möjlighet, skall kolla om det är bökigt eller inte,

Själv kör jag med shift-click när jag är nyfiken på någon, och får upp dennes profil i eget fönster.

clindh skrev:
Själv kör jag med shift-click när jag är nyfiken på någon, och får upp dennes profil i eget fönster.

Hmmmm... Men om man klickar på "medlemsprofil" behövs ju inte det.. Klickar man däremot på namnet så öppnas profilen i samma fönster..

Så var det ja, så härligt inkonsistent....
Vad tycker nu, skall vi göra så båda öppnas i samma fönster. Eller skippa en av länkarna...

Mitt förslag är att skippa länken "Medlemsprofil" den känns överflödig.
Klick på namnet kan öppna i eget fönster, så man inte tappar bort sig ur forumet.

Bara att hålla med föregående talare, har också alltid tyckt att länken till medlemsprofil känns som "kaka på kaka". Ett klick på namnet bör öppna profilen i nytt fönster, precis som Janne sa.

Förresten tycker jag inte att Janne behöver ha en påse över huvudet, men ett tomteskägg skulle väl passa bra med tanke på hans nick?

Christer: bra att du kollar det där med personlig inställning - jag tror faktiskt att många skulle uppskatta det och intrycket av FS för de som besöker sidan utan att vara medlemmar blir fortfarande rent och lusfritt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar