Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bild överföring 1D mark 2

Produkter
(logga in för att koppla)

MejaCopah

Aktiv medlem
Kopplar in kameran med firewire kabeln och datorn hittar kameran men sen när jag startar EOS Utility och ska börja föra över bilderna eller fota genom datorn så funkar det inte. Rättare sagt, knapparna i programmet går inte klicka på.

Någon som vet vart problemet ligger, kanske någon drivrutin etc?

/Johan
 
Hej
Funkar för mig, men jag har uppgraderat drivisarna på www.canon.com för 2 år sen typ, men de var nyare än CD:n

Såg på PhaseOnes forum att firewire sysfilen från ms i sp3 till XP inte funkar som den skall.

Jag har XP o SP2

Prov att ladda ner demon av breezesys.com : s downloader pro, den kör jag för att tanka.
 
Hej
Lite tufft om du vill fota så bilden landar direkt i datorn, bild för bild.

Men visst, jag kör med kortläsare då jag fotar utanför studio.

Men fotar man modeller är det praktiskt jacka in fw kabeln, tanka ner den sekvens man tog, kanske 10 talet bilder, kolla dem o sen fortsaätta fota.

Men nu var ju trådskaparens fråga varför det inte funkar, inte hur skall jag ladda ner ;-)

Roine
 
Hmm,
har inte kört min 1D mk2 med firewire på väldigt länge... men hittade den här tråden i går:
http://forum.phaseone.com/viewtopic.php?t=5823
uppenbarligen har vissa (=Phase One) problem efter att ha uppgraderat till XP sp3!

Prova att lägga in drivisarna för sp1 eller sp2 och se om det kan fungera. De finns som länk i ovan länk! Glöm inte att spara den fil du ersätter om du vill återställa!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.