Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bil-plåtande

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrikpersson

Aktiv medlem
Hej,

Jag skall sälja min bil och funderar lite på hur jag skall ta några säljande bilder. Har försökt med diverse vinklar, men det var svårare än jag trodde.

Har vi några vana bilfotografer med tips här?

mvh

Fredrik Persson

Fin bild på den gamla BMW 633:an.

Snett framifrån verkar vara vanligaste vinkeln. Om man skall ta några detaljbilder, har du några tips där, förutom lite bra bilder på insidan av bilen.

/F

Jag tänker också sälja min bil, så jag väcker liv i den här gamla tråden. Finns det några knep för att med enkla medel få bilen att se så bra ut som möjligt?

steal skrev:
Jag tänker också sälja min bil, så jag väcker liv i den här gamla tråden. Finns det några knep för att med enkla medel få bilen att se så bra ut som möjligt?

Photoshop??

;)

Nää.. men en hederlig gammal tvätt och puts hjälper ju till.

Bilar brukar fotograferas i morgonljus. Iallafall på nya bilars lack ger morgonljuset bra lyster.. Låg vinkel brukar väl vara ganska schysst också.

ta fram en pall/stege eller liknande..du ska upp en bit i alla fall.. ta sedan 2 kort där du får med 3 sidor samtidigt . d.v.s. fronten-sidan-taket + bakdel+sida+tak och tajt ska det vara.

fotohälsningar Peter W.
www.powerphoto.nu

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar