Annons

BH-photo - bra affär!?

Produkter
(logga in för att koppla)

storspov

Aktiv medlem
För ca 3 veckor sen beställde jag ett objektiv från BH-photo. Det skickades till en vän i USA som för ca 2 veckor sedan mottog objektivet. Trots att det är ett tag sedan så har inga pengar dragits från mitt konto. Nu funderar jag på vad som hänt. Finns det någon här på FS som varit med om något liknande och vet om det kan dröja innan pengarna dras från kontot? Funderar helt enkelt på om det är jag som har sån grym tur och kan skicka efter grejer från BH-photo gratis eller om det dröjer med betalning.

Nån med erfarenhet av detta?

mvh Simon

När jag handlade där drog de slantarna innan kortet verifierats. Trodde de hade som policy att bara skicka grejer till billing addressen för kortet som en säkerhetsåtgärd (vissa internethandlare har det).

Slutligen så upprepar jag den gamla slagdängan: "Är något för bra för att vara sant så är det sannolikt inte det".

...Men lycka till!

Förmodligen är det som du säger. Hoppas dock inte att det är för bra för att vara sant. Bara vänta och se om pengar dras....

Vill du vara ful kan du ju spärra kortet...
ring banken och säg att det är tappat så skickar dom ett nytt.
Då kan dom inte dra pengar som inte redan är inne i systemet.

Oetiskt, otrevligt och kanske till och med olagligt men fullt möjligt.

För samvetes skull kontakta dem. Tror på något sätt att det kommer fram förr eller senare att de missat något här. Hur gör du då i framtiden? Det finns inte så många ställen att lita på när det gäller inköp från Usa. Fast det är ju klart...har du beställt ett 600mm skulle jag nu hålla käften. Hhum!!!!

storspov skrev:
För ca 3 veckor sen beställde jag ett objektiv från BH-photo. Det skickades till en vän i USA som för ca 2 veckor sedan mottog objektivet. Trots att det är ett tag sedan så har inga pengar dragits från mitt konto. Nu funderar jag på vad som hänt. Finns det någon här på FS som varit med om något liknande och vet om det kan dröja innan pengarna dras från kontot? Funderar helt enkelt på om det är jag som har sån grym tur och kan skicka efter grejer från BH-photo gratis eller om det dröjer med betalning.

Nån med erfarenhet av detta?

mvh Simon

Varför tjafsa om sådant på Fotosidan......
/ Thomas

Förmodar att du har rätt. Det har dock gått 3 veckor sedan jag fick objektivet och inget har hänt... Hoppas fortfarande :)

ANNONS