Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beta till Lightroom 2.0

Produkter
(logga in för att koppla)
MSLink skrev:
Jag tycker att Lightroom 1.0 är segt att jobba med jämför med ZoomBrowswer + Photoshop. Känns som man har mindre kontroll med Lightroom för man vet aldrig vad de gör med orginalfilerna. Någon här som tycker samma som jag? Lightroom 2 kanske är bättre och snabbare att jobba med?

Vad den gör med orginalfilerna är ju enkelt iaf!

Lightroom gör ALDRIG någonting med dina orginalfiler, oavsett vilket format de är i, det är liksom en av de viktigaste grundstenarna i tänket bakom programmet.

wikman skrev:
Vad den gör med orginalfilerna är ju enkelt iaf!

Lightroom gör ALDRIG någonting med dina orginalfiler, oavsett vilket format de är i, det är liksom en av de viktigaste grundstenarna i tänket bakom programmet.

Låter ju bra om de inte gör något med orginalfilerna. Jag får helt enkelt testa fram det ordentligt och ta en lektion på internet så får jag se om det blir ännu bättre :)

Stämmer det att LR2 fortfarande inte har funktioner för korrigering av perspektiv/distorsion a'la Lens Correction i CS3? Trist isåfall.

Komm nu ihåg att dela med är av era synspunkter till Adobe, om man vill ha lens correction i LR2 måste man ju skriva dett till dom, dett e ju derför man slipper en Beta, ni har möjlighet att påvärka :)

MSLink skrev:
Känns som man har mindre kontroll med Lightroom för man vet aldrig vad de gör med orginalfilerna. Någon här som tycker samma som jag?

Jag tycker precis det omvända! I Lightroom upplever jag att jag har full koll över vad som händer och vad som lagras var. Då tycker jag t ex Elements är mycket mera svårgreppat.

Originalilerna är ju alltid oförändrade när du jobbar med LR.

Mvh
Anders

clindh skrev:
Stämmer det att LR2 fortfarande inte har funktioner för korrigering av perspektiv/distorsion a'la Lens Correction i CS3? Trist isåfall.

Japp, det stämmer. Jag har anmält det till Adobe, att iaf perspektivkontroll skulle vara riktigt trevligt att få in i Lightroom.

Även vitbalansen på den selektiva korrigeringen har jag rapporterat in.

Typiskt interiör foto där man vill kunna korrigera för en extrem vidvinkel (jag har ju inga TS-objektiv) och balansera glödljus mot en höst/vinter skymning skulle vara trevligt.

Jag tycker att de var ganska lyhörda i samband med betan på Lr 1.0, även om många funktioner inte kom förens 1.2, men hellre det än inte alls...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar