segerberg
Medlem
Ok, efter att ha läst en del i de olika forumen här på sidan så har jag nu beställt en Epson Perfection 4990 Photo skanner. Hoppas att den fungerar för mina diabilder på ett tillräckligt bra sätt så att jag kan skicka bilderna till min bildbyrå OCH att det inte tar hundra år att få in min väldiga mängd bilder! Jag återkommer med rapport om vad jag tycker när jag väl fått den. Dock kommer den tydligen inte att finnas kvar så länge till på marknaden. Det är Epson V700 som tar över. jag förstod inte riktigt vad förbättringen låg i, så jag valde 4990 som är billigare nu så länge den finns kvar.
Intressant var att trots att jag sökte efter billigast återförsäljaren inkl frakt på nätet genom pricerunner och försökte köpa av den hemsidan, så blev priset samma i slutänden som på Scandinavian Photo. Så jag köpte på Scandinavian i alla fall, för de vet jag är pålitliga.
Vad är er erfarenhet av detta fenomen? Jag tror att de kallade det för "Hanteringsavgift" fast det var fraktfritt...
Intressant var att trots att jag sökte efter billigast återförsäljaren inkl frakt på nätet genom pricerunner och försökte köpa av den hemsidan, så blev priset samma i slutänden som på Scandinavian Photo. Så jag köpte på Scandinavian i alla fall, för de vet jag är pålitliga.
Vad är er erfarenhet av detta fenomen? Jag tror att de kallade det för "Hanteringsavgift" fast det var fraktfritt...