Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa kamera från USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

kerouac

Medlem
Hej!
Funderar på att beställa en kamera över nätet från USA då priserna är som dom är. (Olumpus E-300 el. liknande) Nu undrar jag hur det fungerar med ev. skatt eeller garantier osv. Det finns säkert en hel del att fundera på. Dela gärna med er om tips om det finns!
 
Tips 1) Sök ;)

Extraavgifter är frakt, moms och tull. För objektiv är tullen 6%, kameror 0%. Kolla att butiken låter dig handla kamera internationellt, åtmindstone Nikon går inte att köpa på 'fel' kontinent. B&H Photo är bra, www.bhphoto.com.
 
Hur är det med worldwidegaranti på tex. nikonobjektiv? Gäller garanti på Nikonobjektiv i Sverige?

/Magnus
 
Magnuz skrev:
Hur är det med worldwidegaranti på tex. nikonobjektiv? Gäller garanti på Nikonobjektiv i Sverige?

/Magnus



Ämne
Garanti

Diskussionsinlägg
Svar (Mats H) 03/05/2005 08:51 AM
Hej Daniel
Tack för ditt mail.

Nikon har Europa garanti ( "Nikon European Service Warranty" ) då det gäller alla
digitala produkter, t.ex D70. Köper man produkten utanför Europa så gäller inte garantin.
Då får man antingen skicka tillbaka produkten till det land som man köpte
den eller betala eventuell reparationskostnad själv.

På övrigt sortiment, t.ex objektiv, blixtar så är det världsgaranti ("World Wide Warranty")
som gäller.


Med Vänlig Hälsning

Nikon's Europeiska Supportcenter



Kund (Daniel Jönsson) 02/05/2005 07:42 PM
Hej
Jag undrar kort och gott hur det är med garanti på objektiv som köpts utomlands i tex USA eller Canada.

Gäller garantin i Sverige?

Jag har hittat info om Digitala produkter där det endast är Europagaranti men frågan är hur det är med objektiv.



Med Vänliga Hälsningar
Nikon Svenska AB
www.nikon.se
http://nikoneurope-se.custhelp.com
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.