Annons

Beställa ilford produkter

Produkter
(logga in för att koppla)

haffy

Aktiv medlem
Hej,

Jag hade en tråd här någonstands innan, men hittar den ej nu.. Kanske har plockats bort eller så är jag en dålig dektetiv :)

Hur som helst, fick ett tips om att man kunde beställa film och vätska direkt från ilford från något ställe, det skulle vara billigare om man köpte en bulk så än att köpa småmängder här i Svea. Någon som kommer ihåg vartifrån detta var?

Jag är intresserad av att beställa.
ilford delta 400 och 3200 rullar, kanske 20-50 rullar.
ilford multigrade filter paketet.
ilford vätska kanske 3 flaskor.
ilford fotopapper 2 st (ca a4/a3 storlek)

Fredrik
 
Tack så hemskt mkt ! Vilken superbra sida !
Tyvärr skickar de ingen kemi, varken vätskor eller pulver, utanför Storbritannien. Länk

Ett annat förslag är Freestyle Photo, de skickar de mesta trots att de ligger i USA. Räkna med att få betala tull och moms så blir du inte besviken när paketet kommer. Jag har själv beställt både film, papper och kemi därifrån och det har varit väldigt smidigt. www.freestylephoto.biz

Andra förslag är www.macodirekt.de och www.fotoimpex.de
 
Tyvärr skickar de ingen kemi, varken vätskor eller pulver, utanför Storbritannien. Länk

Ett annat förslag är Freestyle Photo, de skickar de mesta trots att de ligger i USA. Räkna med att få betala tull och moms så blir du inte besviken när paketet kommer. Jag har själv beställt både film, papper och kemi därifrån och det har varit väldigt smidigt. www.freestylephoto.biz

Andra förslag är www.macodirekt.de och www.fotoimpex.de

Tack så mkt Emil ! Ska kolla på dessa med. Det är synd att dom ej fraktar ens inom EU asså :(
 
Tack så mkt Emil ! Ska kolla på dessa med. Det är synd att dom ej fraktar ens inom EU asså :(

Hej.
Utöver vad som Emil redan skrivit om att dom inte sänder kemi så tänk också på att dom skriver följande få sin hemsida:
"We have a minimum order of £75 for European deliveries." Vilket borde bli runt 700:- som minsta belopp man måste köpa för om dom skall ta emot ordern.
Till detta kommer frakten.Svedala ligger i deras :Zone 2 = £20.00, vilket blir så där 180:--190:- kronor
 
Hej,

Jag hade en tråd här någonstands innan, men hittar den ej nu.. Kanske har plockats bort eller så är jag en dålig dektetiv :)

Hur som helst, fick ett tips om att man kunde beställa film och vätska direkt från ilford från något ställe, det skulle vara billigare om man köpte en bulk så än att köpa småmängder här i Svea. Någon som kommer ihåg vartifrån detta var?

Jag är intresserad av att beställa.
ilford delta 400 och 3200 rullar, kanske 20-50 rullar.
ilford multigrade filter paketet.
ilford vätska kanske 3 flaskor.
ilford fotopapper 2 st (ca a4/a3 storlek)

Fredrik

Jag har sista halvåret handlat från www.brunosbildverkstad.se
Har inte koll exakt på delta men deras övriga ilford-sortiment tycker jag ligger tillräckligt bra till prismässigt för att det inte ska vara lönt att handla från utlandet.

/Gustav
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.