Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beställa extern skärm från COOLLCD?

Produkter
(logga in för att koppla)

spettma

Medlem
Nån som har nån erfarenhet av denna butiken i allmänhet, och denna skärmen i synnerhet?
http://www.coollcd.com/hd5s-oncamer...ut_p950:432ad543f21959e5e3c3685b4f8253a7.html

Priserna e ju nästan för bra för att va sanna. T ex kostar en Lilliput 668GL endast ca 1700kr inkl frakt till Sverige i denna butik, på Scandinavian Photo går den för 3700kr.

Vore tacksam för svar då jag å en polare går i tankar på att beställa en varsin sån här skärm därifrån rätt snart.


(Hoppas detta inlägg hamnade under rätt ämne nu..? Va lite osäker..)
 
Priserna e ju nästan för bra för att va sanna.
Jag har ingen aning om vad det är för skärmar eller butik, men jag tyckar att du själv har svarat på frågan: Om något verkar för bra för att vara sant... ;-)


Hej !

Blev nyfiken, sökte efter omdömen mm, magert resultat,
vet inte hur man sak tolka detta.

Prova med och maila nån fråga till dem.
Beställ nått enkelt, ex nån sladd eller dyl och se vad som händer.

//MW
 
Jag köpte en 7" LCD ifrån coollcd nu i sommras, gick hur bra som helst, fantastisk butik att ha att göra med, schyssta priser, snabb e-mail respons och snabb frakt. Bara att handla :D

Så här såg min order och pris ut:

1 x LILLIPUT 668GL-70NP/H/Y 7" On Camera LCD Field Monitor w/ HDMI & Component (LILLIPUT 668GL)
Batteries 1pcs More 668GL Battery,1pcs Charger
Mounts 1/4" Hot Shoe Mount
HDMI Cables 5ft (1.5M) HDMI to MINI HDMI Cable
HDMI Cables 1.6ft (0.5M) HDMI to MINI HDMI Cable

US$198.60
DHL (Can ship battery) (To SE (1 x 2.00 kg )):US$36.10
Grand Total : US$234.70

Sen fick jag nog tull o moms på om jag minns rätt, 235 USD med dagens kurs = 1541 SEK * 1.28 (moms 25%, tull o andra avgifter ca 3%) = 1972 SEK.

Notera dock tillbehören som jag köpte med, som drar upp priset något.

Hade den skärmen som du tittar på funnits när jag beställde hade jag köpt den :)
 
Grymt, Chris! :) Då kanske det blir ett köp trots allt :)

Dock väger jag nu upp för och nackdelar mellan extraskärm och en sån här lupp som jag nyss fått nys om. Med denna skulle man väl även få mer stabilitet iom att det då blir 3 kontaktpunkter mot kroppen (hand + hand + ansikte)? =) Dessutom va den ju riktigt billig!

http://www.carryspeed.com/products/lcd-view-finder

Har nämligen inte införskaffat nån axelrigg än, så¨tänkte att det kanske räcker med en robust lupp som denna istället. Vad tros? :)
 
Beror helt på hur du kommer filma.

Ska du ha kameran framför ansiktet, viewfinder, filmar du mycket från stativ eller andra vinklar, LCD skärm.

Jag har båda men har ännu inte använt min LCDVF ... Blir lite åksjuk av att gå med den mot ögat o filma samtidigt. Inte heller använt min axelrigg ännu.

Så ta en funderare på hur och vad du kommer filma och börja köp det som är mest relevant just nu.
 
Jag kommer främst använda utrustningen för musikvideoinspelningar. Kanske är bäst att ha både VF, skärm och axelrigg då :)
 
Jo det lär ju bli en del variation om du ska göra det så då kan det vara bra att ha så mycket verktyg som möjligt i verktygslådan :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.