Sonnaren
Aktiv medlem
Det är säkert "smidigare" med en dator och en TV.Loj skrev:
Och jag tycker din reaktion är lite "märkvärdig", Ulf!
Jag instämmer i att TVn är en utmärkt bildvisare. Den ger mig möjlighet att visa bildspel med effekter, musik, speakertext och övertoningar långt smidigare än vad någon uppsättning av mellanformatsprojektorer med mixer i världen kan göra.
Och när jag är färdig kan jag enkelt kopiera mitt bildspel och ge det vidare till mina vänner. Att kunna dela med sig av bilderna är för mig en del av hobbyn.
Allt beror ju på vad man lägger i ordet "suverän". Men storleken är inte alltid det viktigaste - vare sig det gäller antalet kvadratmeter på en projektionsduk eller upplösningen på filmmediet.
mvh Janne
Det är säkert mycket enkelt att kopiera bildspel och ge vidare till vänner. .........det vet jag förresten jag skickade runt ett antal bilder från en klassträfff i våras, komplett med ljud och hela bidevitten.
Enkelt är det, men när jag jämförde med vad jag sett på duken var det beklämmande. 45 bilder i storlek 4-7,5 Mb i JPGformat låter väl antagligen inte såååå bedövande dåligt och de gamla kompisarna var så nöjda. Men det var en 7-dj--a skillnad.
Nu såg jag inte på det hela på TV men jag har en 21" skärm till datorn och sitter 1 meter ifrån så det är väl OK.
en bildvisning a la bildspel som med projektorer är väl ännu inte den digitala bildens starkaste sida.
Och jag tycker inte att en TV är en suverän projektor.
Egentligen är den ingen projektor alls men besserwisseriet lägger vi åt sidan nu.
Us