Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beslutsångest.......

Produkter
(logga in för att koppla)

k_ek

Medlem
Är på gång att införskaffa en converter och har läst allt i detta forum om converters.
Har nu beslutsångest om vilken converter som är bäst. Canon orginal 2,0x eller Kenko 2,0x PRO300

Jag sitter med en gammal glugg Canon EF 80-200/2.8 L och har möjlighet att köpa en Canon EF 2X converter begagnad eller ska jag köpa Kenko AF Telekonverter 2,0x PRO300 (7 linser) ny.

Någon som kan tycka till och hjälpa mig besluta:))

passar inte till den optiken??

Ursäkta en nybörjare, men vad menar du med passar inte till den optiken? Passar inte convertern till objektivet eller??

Nja... för att vara exakt så passar Canons converter till fasta brännvidder från 135 mm. Dvs. som du säger, de vita gluggarna + 135/2L USM (Svart) samt 70-200/2.8L. Lite förvånadsvärt att det funkar till 70-200 men inte till 80-200...:confused:

. Lite förvånadsvärt att det funkar till 70-200 men inte till 80-200

Nja det är väl inte så konstigt om man tittar vart bakre linsen på 80-200L sitter. Convertern går in en bit i objektivet, så 70-200 2,8L är byggd på ett annat sätt.:D

Aha! jag jag har aldrig haft råd att ens titta på dessa objektiv. :( . Men när jag blir stor ska jag ha ett..:D
(Min fru påminner mig om att jag ska växa upp, hela tiden) :rolleyes:

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar