Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beslutsångest/Panik!

Produkter
(logga in för att koppla)

annelito

Aktiv medlem
Just nu har jag så där en 20 min på mig att bestämma mig för om jag ska:

köpa sony dsc-f828 från en webshop i new york (www.infinitycamera.com) som inkluderar väska, 3-årig garanti, uv-filter, 2 batterier, batteriladdare, frakt för $1400 eller om jag tar en risk genom att köpa via dom?

Eller om jag ska köpa kameran för några tusen extra och inte få lika mkt tillbehör men köpa den via någon svensk webbutik??

Jag kan inte bestämma mig!!
Hur skulle du göra?
Hjälp önskas snarast!

annelito skrev:
Just nu har jag så där en 20 min på mig att bestämma mig för om jag ska:

köpa sony dsc-f828 från en webshop i new york (www.infinitycamera.com) som inkluderar väska, 3-årig garanti, uv-filter, 2 batterier, batteriladdare, frakt för $1400 eller om jag tar en risk genom att köpa via dom?

Eller om jag ska köpa kameran för några tusen extra och inte få lika mkt tillbehör men köpa den via någon svensk webbutik??

Jag kan inte bestämma mig!!
Hur skulle du göra?
Hjälp önskas snarast!
Varför har du bara 20 minuter på dig?
Och Infinity Camera ska du undvika. Läs här.
Ska du beställa från USA är B&H seriösa.

Japp, B&H är att lita på. Beställde därifrån nyligen, funkade hur bra som helst. Räkna dock med att du får lägga på den svenska momsen (d v s 25% extra på priset från butiken).

Jag hittade heller inte infinitycamera pa forsaljarlistan for sony828 via pricegrabber.
lank

listan innehaller ngn form av rating, vilken jag tror avser forsaljningsstallet.

lycka till med kopet, hur du en gor.

mvh Mattias

oj, det stod inte många bra saker om infinitycameras.com på:
http://www.resellerratings.com/seller2684.html

tack för länken! den räddade mig nog från ett dåligt beslut! *phew*

har kollat på bhphoto och ville leta efter något billigare, men helt klart vill man ju köpa från något seriöst ställe och betala lite mer än att kanske behöva kämpa för att få grejer som man lovats eller att något annat krånglar.

det är ju inte det smidigaste att få "tag i folk" i usa från sverige per telefon så där...

är det någon som vet vad konsumentköplagen innebär om man beställer en vara via en amerikanskt baserad webbutik?
har man rätt att ångra sin beställning innan de ens har packat min beställning, utan att någon kostnad dras från mig?

Konsumentköplagen gäller precis lika mycket som konsumentköplagen i Korea gäller här :)
dvs inte alls.
Det är förknippat med vissa risker och avsaknad av vissa förmåner att spara några kronor.

Haraldus skrev:
Anne,
jag vill inte lägga mej i vad du ska köpa och inte köpa men den här tråden kanske kan vara intressant. Den är visserligen ganska lång men ändå...
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=17340
/Harald
Har läst många av inläggen och måste säga att nu känner jag mig väldigt tveksam till kameran i sig...tack för tipset! Väntar och känner efter...frågan är vad man ska köpa utan att bli ruinerad, samtidigt som man får kvalitet...

ANNONS