Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
beslutsågrenII Canon 20d eller pentax k10d
- Trådstartare M.Höglund
- Start datum
RG
Avslutat medlemskap
CanonM.Höglund skrev:
Hej!
Vad är bättre? köpa en 2 år gammal canon eller en ny pentax? det är ju typ samma pengar. Jag har testat pentaxen men inte canon...är det jobbigt med så liten skärm? HJÄLP! Vilken skulle ni välja?
ESS
Aktiv medlem
M.Höglund skrev:
Hej!
Vad är bättre? köpa en 2 år gammal canon eller en ny pentax? det är ju typ samma pengar. Jag har testat pentaxen men inte canon...är det jobbigt med så liten skärm? HJÄLP! Vilken skulle ni välja?
Pentaxen är väl rent kameramässigt bättre på det mesta men det beror ju även lite på vad du ska fota.
De har rätt olika uppsättningar objektiv så kolla igenom objektivkartan för canon resp pentax och se vilka som attraherar dig mest. (långa dyra telen = canon, fasta objektiv = pentax)
Pentaxen är ju även vädertätad.
Sen görs ju fler piratobjektiv till canonen men de som kommer med pentaxfattning blir ju alla bildstabiliserade och det är faktiskt rätt coolt.
ondjultomte
Aktiv medlem
Av dessa så pentaxen
M.Höglund
Ny medlem
tack för svaren.
Det lutar nog åt pentaxen...fast canonen verkar mer proffskamera, sen tar den ju 5fps också? Räknevärket på en 20d...är det att lita på eller går det att nolla? Sen så undrar jag om man ser hur bilden blir exponerad på den lilla skärmen på 20d...eller måste man köra dem i datorn?
Mvh
Det lutar nog åt pentaxen...fast canonen verkar mer proffskamera, sen tar den ju 5fps också? Räknevärket på en 20d...är det att lita på eller går det att nolla? Sen så undrar jag om man ser hur bilden blir exponerad på den lilla skärmen på 20d...eller måste man köra dem i datorn?
Mvh
RG
Avslutat medlemskap
Re: tack för svaren.
20D har väl histogram?M.Höglund skrev:
Mvh
Jewster
Aktiv medlem
Prismässigt borde du väl snarare välja mellan en begagnad 30D och Pentaxen. Pentaxhuset ligger ju runt dryga 7 000. En bättre begagnad 30D borde gå att få för till och med lite mindre än det. Så varför fundera på en 20D när den nyare och bättre 30:an ligger närmare i pris?
Bara en välvillig tanke för att förvirra ditt beslut ännu mer.
/jer.
Bara en välvillig tanke för att förvirra ditt beslut ännu mer.
/jer.