Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beskära i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

kodakmannen

Aktiv medlem
har en idiot fråga om photoshop hur beskär jag en bild med andra förhållanden än originalet tex 15x20 cm utan att det blir konstiga former tex porträtt som blir jättesmala eller mycket tjocka, undrar också om det går att ändra upplösningen till tex 1024 i samma meny??
 
har en idiot fråga om photoshop hur beskär jag en bild med andra förhållanden än originalet tex 15x20 cm utan att det blir konstiga former tex porträtt som blir jättesmala eller mycket tjocka, undrar också om det går att ändra upplösningen till tex 1024 i samma meny??

Tryck på "c".

För upplösningen, tryck CTRL-ALT-i
 
men hur undviker jag att bilderna blir skeva och snea med förvrängt Photoshop

Men förstår fortfarande inte hur jag ska ställa in Anpassa till, bredd höjd upplösning ändra osv
använder både Photoshop CC och Elements 11 och använder Apple
 
Men förstår fortfarande inte hur jag ska ställa in

Men förstår fortfarande inte hur jag ska ställa in Anpassa till, bredd höjd upplösning ändra hur ändrar jag en mapp till en strl på bilderna i den
använder både Photoshop CC och Elements 11 och använder Apple
 
Om det är många bilder som ska ändras till samma storlek, brukar jag använda Lightrooms export-funktion. Där har jag sparade inställningar, för återkommande jobb.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.