Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beskära direkt i kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja. Klicka "Meny" - "Grön pil" - "Bearbeta" - välj den bild du vill ändra, klicka "OK" och välj beskärningsverktyget.

Tack för svar, men jag har en USA-inköpt E-410 och kan ej hitta bearbeta på engelska???
Kan det skilja sig mln en USA-inköpt och en svenskinköpt? I menyn har jag card setup(erase&format), custom reset setting(reset), picture mode(naturall vivid osv), verktig 1-gradation (normal, high and low key)) och verktyg 2 (SHQ).
/K

Det är ingen skillnad. Du har kommit in i den första inställningsmenyn, du måste klicka vänster för att komma in i ngn annan meny.

Klicka så här ("pil" är flervalskontrollen):
-Menu
-Pil vänster så många gånger du behöver tills spalten längst till vänster är markerad
-Pil ner tills "pilen" är markerad, det är tredje ikonen uppifrån
-Pil till höger en gång
-Pil ner 2 ggr - då är "Edit" markerad

Hoppas att det fungerar bättre nu :)

Det är ingen skillnad. Du har kommit in i den första inställningsmenyn, du måste klicka vänster för att komma in i ngn annan meny.

Klicka så här ("pil" är flervalskontrollen):
-Menu
-Pil vänster så många gånger du behöver tills spalten längst till vänster är markerad
-Pil ner tills "pilen" är markerad, det är tredje ikonen uppifrån
-Pil till höger en gång
-Pil ner 2 ggr - då är "Edit" markerad

Hoppas att det fungerar bättre nu :)

Jag hittade till rätt meny med bearbetningsinställningar, tror jag, men det verkar endast som att det finns ett "resizing"-verktyg för att minska upplösningen på bilden och inte något beskärningsverktyg (crop) som jag efterfrågade? Detta "resizing"-verktyg finns som femte alternativ efter alternativ som sepia, saturation och annat. Är det detta femte alternativ (med någon fyrkantsikon) du menar eller hittar man det riktiga beskärningsverktyget på annat ställe?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar