ANNONS
Annons

Benro GH-2 låser inte horisontellt

Produkter
(logga in för att koppla)

gost

Aktiv medlem
Är det någon som vet om och i så fall hur jag kan justera detta? Trots att jag drar åt skruven så hårt det bara går kan jag ändå vrida huvudet i horisontalled. Det finns tre skruvar på bottenplattan men att lossa dom verkar inte leda någonstans.

Låter inte bra. Det finns ju inte alls många vägar in i den utifrån, som du antyder. Jag har aldrig skruvat i en sådan så mitt svar väger väl inte så tungt men jag vet gott å väl hur den ser ut runt om :)
Kontakta supporten blir mitt tips.
Sök på nätet efter en sprängskiss.
/N

Stången?

Det är inte så att ditt stativ inte låser mittstången ordentligt? Vrid och kolla så att den inte roterar - Tror det är ett vanligare fel.

Det är inte så att ditt stativ inte låser mittstången ordentligt? Vrid och kolla så att den inte roterar - Tror det är ett vanligare fel.

Nej, det är inte mittstången, med 100% säkerhet, mitt stativ har nämligen ingen mittstång :)

Jag kan vrida själva bottenringen på huvudet med händerna trots att jag dragit åt låsskruven väldigt hårt, så det måste ha hänt något där inne. Skall luska vidare och se om jag hittar någon sprängskiss.

Jag har en Benro kulled som beter sig likadant.
Det verkar som att låsskruven är för kort.

Edit:
Japp, den var för kort. Med en "vanlig" skruv så nöp låsningen. Det borde gå att hitta en längre skruv med ratt el. vinge.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar