Annons

Bella Pictura - två öppna platser

Produkter
(logga in för att koppla)

emtre

Aktiv medlem
Just nu finns en möjlighet att bli del av Bella Pictura, en sammanslutning fotograftjejer som för snart ett år sen slog sig samman här på fs för att ordna en gemensam fotoutställning. Utställningen är på gång och äger rum i april, men det visar sig att vi har två platser öppna.
Om du är intresserad mejla mig via min medlemsprofil, senast söndag den 23 januari.

Bra att veta – utställningen är 23 april – 2 maj. Det finns en hel del jobb kvar att göra, så räkna med att det kommer kräva både engagemang, tid o pengar. Låter det jobbigt? : ) Det är fantastiskt kul, men man ska veta vad man säger ja till.

För att läsa mer om Bella Pictura: http://www.bellapictura.info.se/
Välkommen!

Bella Pictura
Genom Maria Mattiasson

Knuff knuff

Jag intygar också att det är fantastiskt kul:)
(..och mycket jobb, men för kul saker tycker jag det är kul att jobba)

Jag funderar och funderar men eftersom jag är arbetslös så är det ekonomin som styr. Dessutom plåtar jag analogt och film är lyx just nu. :)

Monica, alla har ju olika ekonomi och vi är rätt snälla vad gäller uppdelning av inbetalningar e t c om tid innan pengarna ska användas finns.

Du kan ju cheka närmare med Maria om du vill. Att skicka ett mail och kolla upp det är inte bindande;)

Monica att vara analog är i dag lyx.
Var stolt över din analoga kamera.
Film är snart något som endast oss inbitna analogister kan behärska.

//Marie - en sann analogist som trivs i sitt mörka rum.

ps. Bella är KING!

Okej då, nu har jag mailat Maria så får vi se hur det blir. :)
Men det är bara en av mina 48 bilder som är bra nog att hänga på väggen. Och inte är det fotoväder heller. Suck!

jaha, ska ni tjejer ha en alldeles egen verksamhet så får väl vi grabbar starta en oxå

Terribile Pictura

Kenneth: Jo, håller med. Det är surt att det är så mansorienterat. Tycker Bella Pictura-initiativet är utmärkt.
Har en känsla av att kvinnor har en öppnare syn på bildskapande. Inte så teknik- och tävlingsinriktade, och mindre prestigefyllda kanske.

*skrattar* Nu ska vi se om du (och andra kanske - mig inkluderat - skål förresten!) kan hänga med. För i min logiska (hrrmm...) skalle funkar det så här;

Har jag givit ett löfte - må så vara till mig själv - så håller jag det. ;) (rökningen exkluderat.. *asg*)

Jag hade lovat mig själv att jag ikväll skulle få äta chips (trodde jag var ledig idag.. men icke..)
Efter en stressig kväll på extrajobbet, nerspydd buss hem (fick byta till en kall en), kommer jag hem och är frusen... = ta en virre så blir jag varm igen.. jajjemän.. ! =)
Summa summarum.. då måste jag ju äta chips till whiskyn! Och du.. det var goooott! =D Testa vettja! =D

Chips = Gott
Wisky = gott OM det är en skots än.

Rent teoretiskt sett går ju allt gott att blanda som tex strips och mjukglass (mcdonalds).
Nu är jag en människa som avsagt mig allt alkoholdrickande så jag föredar chips å sköljer ner det med cola eller annan god dryck typ vatten.

;)

Men linda att blanda 2 goda ting är helt rätt...
Stå på dig =)

Man kan inte få va med i Bella-gruppen som manlig fotograff utklädd till kvinna? På lokalradion i Kronoberg har vi en galen programledaren som sprang tjejmilen utklädd till dam och rapporterade i radion under tiden.
Skål! fast jag har gammmeldansk i glaset och ska sbart börja på en wisky.

Åter till allvaret: Vika fantastiska bilder ni har på er hemsida och vilken fin layout. Man blir bara avundsjuk som manlig fotograf, att ni kan samarbeta så kreativt och samanställa/presenter er så otroligt bra? Vi män är väl alltför tävlingsinriktade för att kunna samarbeta så och käbblar hellre i forumen än gör något positivt som gynnar bilden? Har suttit och käbblat hela dagen i ett annat forum och är ganska trött, men visst bilder producerar jag ändå mellan varven. Lycka jättemycket till med utställningen! har jag tid och möjlighet så ska jag försöka komma och titta på den.
Skål igen! Nu har jag börjat på wiskyen.

Nils. Hoppas du hinner dit någon av de 14 dagarna, och alla fotosidare måste självklart presentera sig vet du.. (men kommer du i klänning kanske vi anar vem du är ändå)

Och tack för fina ord om presentation och layout och sånt =) Vi samarbetar nog skapligt bra i gänget.

Skål på dig

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar