Annons

Bekräfta borttagning av "alla bevakningar"

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Nu när jag väckte datorn ur sitt viloläge så var den lite trög, och jag råkade klicka "i tomma intet" på skärmen. Oturligt nog hade jag råkat klicka precis på läken "För att sluta bevaka denna diskussion, gå till:" i ett bevakningsemail, för när datorn väl kvicknade till så kom det upp ett internet explorer-fönster där det stod "Alla bevakningar har tagits bort".

Mäkta irriterande!

Så nu efterlyser jag att när man klickar på den länken så ska man komma till en sida som frågar om man verkligen vill ta bort alla bevakningar.
 
jag har gjort precis samma sak. "sluta bevakning på ALLA..."
önskade mig oxå en ändring så som du beskriver.
men inget hände.
 
Förstår, men forumet är en tredjepartsprodukt som vi ogärna gör justeringar i, så troligtvis kommer vi inte att åtgärda detta.
 
David, får man fråga varför ni inte vill göra justeringar i forumet? Att lägga till en sida för att bekräfta borttagning av alla bevakningar är ju ett väldigt enkelt ingrepp. Med vBullentin kan man väl göra det direkt via editorn i kontrollpanelen, om man så skulle vilja?
 
Ett tungt skäl att inte göra eget meck i tredjepartsprodukter skrivna i php är att det kan bli ett himla bök när man uppgraderar till en ny version. Man kan bli tvungen att göra om det mesta.

Jag tycker att det är sunt av Clindh att prioritera smidiga övergångar till nya vbulletin-versioner istället för eget meck. I längden ger det nog snabbare tillgång till nya nyttigheter.
 
Jim, jo det är sant. Men i just det här fallet rör det sig om ett mycket litet ingrepp. Skulle inte ta mig mer än 5 minuter (max) att fixa det. Altså spelar det ingen roll om man vid en eventuell uppgradering skulle vara tvungen att skriva över den filen...det går ändå så snabbt att göra om.
 
Så Christoffer, vill du ta på dig att underhålla *alla* små enkla ändringar när det blir dags för uppgradering?

/Tomas-inne-på-sjätte-veckan-med-återskapande-av-små-ändringar-efter-uppgradering-av-XXX
 
Nej, jag tar inte på mig någonting, eftersom jag inte jobbar med redaktionen. Och vaddå "*alla* små enkla ändringar"? Vi pratar om ett enkelt hack här, som jag (och antagligen många med mig) tycker skulle vara bra.

För övrigt så borde det väl med vBullentin, liksom med phpBB (som jag har större erfarenhet av), gå att patcha filerna vid en uppgradering, istället för att skriva över dom? Då gäller det i.o.f.s. att man har tillgång till en patch-applikation på servern som sidan ligger på.
Jag har (med phpBB) aldrig haft några problem med att uppgradera forumprogramvaran trots väldigt många "hack".

Det är inte lite irriterande när man, med ett enda felklick, avslutar ALLA bevakningar. Alla bevakningar på forumtrådar som man är intresserad av, alla bevakningar på album, m.m.
 
Nej det är bara bevakningar av diskussioner som försvinner.

Eftersom vi vill uppgradera till Vbulletin 3.5 snart vet vi att vi har ett rejält jobb framför oss iom den uppgraderingen (mallarna mm är inte kompatibla med VBulletin 2, man bygger integration på ett helt annat sätt mm), så en generell regel har varit att inte ändra i själva koden.

Detta var dock en trivial ändring i mallen, det är fixat nu. (Men har man Javascript avstängt får man ingen varning...)
 
Inlägget ovan av Astrid Jonsson skrevs av mig, jag råkade glömma att logga ut henne innan jag skrev det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.