Annons

Behöver tips

Produkter
(logga in för att koppla)

Jive

Aktiv medlem
Det här är ett första försök att få till en "produktbild". Men det känns som det är nåt som fattas. Ni med större erfarenhet kanske kan vägleda mig om hur man kan göra den bättre?

Tack i förhand

Bilagor

• reklam1.gif
    reklam1.gif
    46.5 KB · Visningar: 412
Etiketten på flaskan sitter lite snett. Otacksamt mot dig som fotograf, testa att leta upp annan flaska. Sedan ser det ut som att bilden lutar slightly också.

Det finns olika sätt att göra detta på, ett av dem är det du gjort. Helt OK produktbild. Sedan kan du om du vill slå ljuset igenom flaskan underifrån eller bakifrån. Detta tillsammans med en exponering till på etiketten som slås ihop i PS kan bli rätt kul.

Du kan även ljussätta med en på högkant stående ljusbank av nått slag. Då kan du få en snygg liten ljusribba som går längst hela flaskan, rätt najs om man vill åt formen på flaskan...

Finns hundratals andra sätt också...

:D

Jag tycker att det största problemet är "tråkigt ljus". Lägg till nåt svagt kulört ljus, som inte ger sken över hela objektet, så blir bilden genast mer livfull och innehållsrik.

daniel1210 skrev:

Det finns olika sätt att göra detta på, ett av dem är det du gjort. Helt OK produktbild. Sedan kan du om du vill slå ljuset igenom flaskan underifrån eller bakifrån. Detta tillsammans med en exponering till på etiketten som slås ihop i PS kan bli rätt kul.

Du kan även ljussätta med en på högkant stående ljusbank av nått slag. Då kan du få en snygg liten ljusribba som går längst hela flaskan, rätt najs om man vill åt formen på flaskan...
Tack för tipsen! Det fick igång min fantasi och inspiration.

Men hur menar du att man skulle belysa bakifrån? Alltså genom bakgrunden?

steelneck skrev:
Jag tycker att det största problemet är "tråkigt ljus". Lägg till nåt svagt kulört ljus, som inte ger sken över hela objektet, så blir bilden genast mer livfull och innehållsrik.
Har inte ens tänkt på det. Har du nåt bildexempel?

Jive skrev:
Har inte ens tänkt på det. Har du nåt bildexempel?

Näe, tyvärr. Jag sökte runt lite här på FS men fann inget lämpligt. Tänk dig att du hade något t ex. svagt blått ljus som kastar lite sken på nedre delen av flaskan, men inte på bakgrunden, gärna så att det blir lite småblänk, men bara lite, i fukten utanpå flaskan.

Jive skrev:
Tack för tipsen! Det fick igång min fantasi och inspiration.

Men hur menar du att man skulle belysa bakifrån? Alltså genom bakgrunden?

Man kan sntingen sätta en blixt snett bakom flaskan, ljuset kommer då slå igenom glaset och du får en rätt trevlig upplyst effekt. Eller så kan du klippa ut ett runt hål med samma diameter som flaskan i ett svart ark. Sätt en blixt under, på med flaskan och sedan har du en upplyst glasskulptur :)

Används ofta till t.ex glasbilder (orrefors, kosta) och färgad sprit. Whiskey blir svinläckert på detta sätt... ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar