emzon
Aktiv medlem
Har fotat en tjej med tatueringar och tänkte försöka sälja bilderna med en text till en eller flera tatueringstidningar, finns 3 st i sverige/norden som jag hade tänkt höra av mej till.
Har kontakt med en tjej som tidigare jobbat för en utav tidningarna, som ska ge mej lite tips och råd.
Men jag tänkte även höra med er som har vanan inne!
* Hur gör jag när jag vill försöka sälja mina bilder? Skickar jag ett litet smakprov först eller skickar jag hela artikeln?
* Något speciellt jag ska tänka på? (upplösning, storlek på bilderna, prissättning, mm mm)
* Kan man sälja samma/liknande bilder med text till flera olika tidningar samtidigt? Ska man då nämna för respektive tidning att man har för avsikt att göra det?
* Eller ska man sälja till högstbjudande?
* När jag väl lyckats sälja bilderna, får jag då använda dem själv i eget syfte?
* Skriver man ngt avtal med respektive tidning?
frågorna är många, men är man ny så är man!
tacksam för så många svar som möjligt!!
/Emma
Har kontakt med en tjej som tidigare jobbat för en utav tidningarna, som ska ge mej lite tips och råd.
Men jag tänkte även höra med er som har vanan inne!
* Hur gör jag när jag vill försöka sälja mina bilder? Skickar jag ett litet smakprov först eller skickar jag hela artikeln?
* Något speciellt jag ska tänka på? (upplösning, storlek på bilderna, prissättning, mm mm)
* Kan man sälja samma/liknande bilder med text till flera olika tidningar samtidigt? Ska man då nämna för respektive tidning att man har för avsikt att göra det?
* Eller ska man sälja till högstbjudande?
* När jag väl lyckats sälja bilderna, får jag då använda dem själv i eget syfte?
* Skriver man ngt avtal med respektive tidning?
frågorna är många, men är man ny så är man!
tacksam för så många svar som möjligt!!
/Emma