Annons

Behöver hjälp! Fotoguru's, kolla hit!

Produkter
(logga in för att koppla)

Nilbrink

Medlem
Tjenare. Min tidigare kamera, Casio EX-Z500 blev snodd när jag sov på bussen hem från Romme denna vinter. Tog riktigt bra bilder med den, även fast det inte var någon värsting kamera. Har nu inför sommaren börjat leta efter en ersättare.
Har hittat dessa kandidater och skulle verkligen vara OTROLIGT tacksam om någon kunde peka ut några av dem!

  1. Fujifilm Finepix F100FD
  2. Fujifilm FinePix F60FD
  3. Canon Ixus 870
  4. Canon PowerShot A2000 IS
  5. Canon PowerShot A2100 IS
  6. Sony Cyber-shot DSC-W230
  7. Sony Cyber-shot DSC-W130
  8. Sony Cyber-shot DSC-T300
  9. Sony Cyber-shot DSC-W220
  10. Casio Exilim EX-S10
  11. Casio Exilim EX-Z270
  12. Panasonic Lumix DMC-FX35
  13. Samsung NV24HD

Vilken av Fujifilmsen är bäst?
Är det någon stor skillnad på Cyber-shotarna?

Jag vet att detta är en återkommande fråga, men jag måste verkligen få tag i den bästa av dessa! :)

Tackar otroligt mycket på förhand!
/Robert
 
Nu beställde jag en Fujifilm F200EXR från DigitalRev, total kostnad 2600:-, istället för 3700 här i Svenneland.
 
Språknämnden informerar: en guru, flera guruer. En video, flera videor. Slut på meddelandet.
 
Bra gjort!

Fast hur gick det till? F200EXR kostar 250 pund där (ungefär 3000:) utan frakt.

Glodde på Ebay, 210 pund inklusive frakt.
Fast om man inte mailar Digitalrev och ber om nedsättning av deklarationsvärdet så blir det väl moms på 210 pund också.
 
Glodde på Ebay, 210 pund inklusive frakt.
Fast om man inte mailar Digitalrev och ber om nedsättning av deklarationsvärdet så blir det väl moms på 210 pund också.

Ja, jag beställde från deras eBay.
Vart ser du den informationen?
Det stod på min att allt jag behövde göra var att betala för kameran och shipping - och de har inte dragit något extra.
 
Ja, jag beställde från deras eBay.
Vart ser du den informationen?
Det stod på min att allt jag behövde göra var att betala för kameran och shipping - och de har inte dragit något extra.

Dom finns i Hong Kong, och har de inte lagt moms på fakturan så får du nog räkna med att få betala den när paketet hämtas ut. Se f.ö. försäljningsvillkoren punkt 18:

http://www.digitalrev.com/en/terms-and-conditions-of-use-and-sale-35-article.html
 
Dom finns i Hong Kong, och har de inte lagt moms på fakturan så får du nog räkna med att få betala den när paketet hämtas ut. Se f.ö. försäljningsvillkoren punkt 18:

http://www.digitalrev.com/en/terms-and-conditions-of-use-and-sale-35-article.html

Hmm, okej. Verkar som att det KAN tillkomma, men jag bestämde inte heller från deras hemsida - utan från deras eBay och där nämnde de inget om detta.
På mitt kvitto står det:

Description Unit price Qty Amount
Fuji Fujifilm FinePix F200EXR+8GB SD+Bat+1Yr Wty-ACWQ
Item# 370201094541 $419.99 AUD 1 $419.99 AUD

Shipping and handling $20.00 AUD
Insurance - included ----
Total $439.99 AUD
Payment $439.99 AUD
Charge will appear on your credit card statement as “PAYPAL *DIGITALREV"
Payment sent to [email protected]
From amount 2,639.54 SEK
To amount $439.99 AUD
Exchange rate: 1 SEK = 0.166691 AUD
 
Senast ändrad:
Ja du är klar med Digitalrev, det är när det landar i Sverige som t.ex. DHL ringer upp dig och vill ha momsen innan de kör ut paketet till dig.
 
Svensk moms på pryttlar är ju 25% man får också betala moms på frakten fast den ingick ju här.
Har själv beställt 2ggr från just digitalrev och köp en del annat från Hong kong och Usa och aldrig sluppit betala moms, fraktbolagen är rätt petiga.
 
Svensk moms på pryttlar är ju 25% man får också betala moms på frakten fast den ingick ju här.
Har själv beställt 2ggr från just digitalrev och köp en del annat från Hong kong och Usa och aldrig sluppit betala moms, fraktbolagen är rätt petiga.

Okej.. Fan..
Det blir i alla fall billigare än här i Sverige, och jag får ju med ett 8GB kort också.
 
Idag ringde de och sa att tullavgiften dingade 1002:-, supernöjd...................... !"#¤%&
Dock FORTFARANDE billigare än Sverige, och får med 8Gb minneskort, kamera"väska", säkerhetsremmar, extra batteri.
 
moms

Idag ringde de och sa att tullavgiften dingade 1002:-, supernöjd...................... !"#¤%&
Dock FORTFARANDE billigare än Sverige, och får med 8Gb minneskort, kamera"väska", säkerhetsremmar, extra batteri.

Om det bara var tullavgiften så tillkommer ju momsen också! Det kanske blir många svordommar;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.