Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begpris på min canonutrustning?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lovan

Aktiv medlem
Hej

Har funderat på att sälja av alla mina saker då jag inte har tid att fota längre. Alla sakerna är i mint condition sånär som på ett par repor på motljusskydden. Vad kan man tänkas ta för dessa?

*10D(ca 9k exp) inkl modifierad 18-55/3.5-5.6, 50/1.4 USM, Motljusskydd, UV-filter, två extra piratbatterier, Sandisk 512mb CF, manual, låda etc
*Canon 580ex som nästan inte blivit tagen ur förpackningen
*Wacom Intous A4, USB, lite använd, rätt så bra skick, inkl låda

Min tanke var 6k för kameran inkl objektiven, 3k för blixten och wacomen har jag ingen aning faktiskt?

/Niclas

Hejsan,

Att sia om vad man kan få för begagnade prylar är alltid svårt men man kan ju alltid prova.

Till en början tycker jag att du ska sälja din 10D samt ditt modifierade 18-55 som ett paket och 50 1.4 separat. 50 1.4 är hyssat attraktivt och bör kunna ge knappt 3000:- En 10D med, om än en modifierad zoom, bör du kunna få 4500:- för, kanske till och med lite till. Blixten är ju senaste snittet och kostar ju en hel del idag så 3000:- bör du få utan problem och Wacomen har jag inte heller en aning om, vet inte om marknaden är så stor. Hittar du "rätt" person kan du säkert få en del. Sedan kan man ju alltid ge ett bra paketpris för att få sålt allt på ett bräde, det kan ju vara värt en del.

Hoppas att svaret var till någon hjälp.
Jonas

Tack för ditt svar Jonas.
Jag kollade lite efter vart 10D ligger i för prisklass på blocket och det verkar som dom ligger lite högre än jag mindes så jag kanske sätter ut en annons på blocket så småningom med priserna du satt.

Jag tycker alltid att det är lika sorgligt när folk säljer av sin utrustning för att sluta fota.

Behöver du verkligen pengarna eller kan du inte spara prylarna tills den dagen lusten återvänder?

Mvh.A

Adrian:
Jag har full förståelse för din sorg men jag har inga planer på att ge upp fotografering helt och hållet. Problemet jag har just nu är att jag inte använt kameran på 1,5 år och har den faktiskt utlånad just nu. Jag har lekt lite med analog fotografering och faktiskt tycker jag att mina föräldrars gamla practica som är jätteliten och har bra sökare är mycket trevligare att fota med. Bilderna i sig är väl därefter men.. ;)
Det som jag stör mig på är nog egentligen sökaren och längden på linserna. Det känns som man tittar flera decimeter framför där ögonen är. En konstig känsla som jag inte riktigt vet hur jag ska beskriva.

Jag har funderat på att eventuellt köpa en liten digital p&s kamera vilket jag tror kan göra att jag fotar mer än vad jag gör nu. Just nu använder jag mobilkameran men den har dock fortfarande en bit kvar innan den ger riktigt ok bilder.

Pengarna jag får ihop nu kommer antingen gå till en 30" skärm eller ett par högtalare vilket jag tror används mer än kameran :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar