Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Begpris Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

storspov

Aktiv medlem
Någon som har koll på begagnatpris på en Canonglugg 300/2:8? År ca -84, Slitet yttre men felfri optik.

Samtidig undrar jag också om det finns fler som upplevt att äldre Canon gluggar får problem med autofokusen (vid one shoot, inte vid al servo)? Skärpan ställs inte in till 100% med typ Canon 1Ds mark II. Någon som har en teori vad det kan bero på?

Är det Fd 300 2.8 du menar? Ef 300 2.8 kom väl inte förrän 1987.En 15-20 tusen får man punga ut med för en äldre ef 300.

Fick ditt mail precis Simon (inte varit hemma på 10 dagar). Thomas har redan ställt frågan angående ålder, så jag antar att du menar -94.

Priset som du angav i mailet verkar vara rimligt, med tanke på skicket.

Jag har inte upplevt några problem med äldre objektiv, men det har ju visat sig att det kan skilja mellan olika objektiv, att an kamera kan fokusera bra med ett och mindre bra med ett annat. Lite konstigt, men med tanke på implementeringen av micro-AF-adjustment i nya mkIII så verkar det som att det kan finnas variationer i fokuseringen mellan olika objektiv.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar