Annons

Begangnad 10d eller Ny 350d

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är på gång att köpa en ny digital systemkamera och min stora fundering just nu är om jag ska köpa en beg 10d eller en ny 350 d.
Är det någon som har ett bra råd.

Tack på förhand.
 
enligt min personliga uppfattning är att det endast finns 2 orsaker till att köpa 10D

1: 10D borde vara billigare är 350D
2: man vill ha ett hus som är lite större och rejälare byggt.

fast det finns dom som inte delar min uppfattning.. det är jag övertygad om.
 
Har en 10D som jag är otroligt nöjd med.
Jobbar i en fotobutik där jag har klämt lite på en 350D. 10D är en helt annan kamera känns inte lika plastig som 350D.

Sen är handgreppet på 350d lite väl litet tycker jag.

Vet inte om jag gjort dig mycket klokare men hoppas du väljer rätt för din fotografering.

MVH Dan
 
En beg 10D har förmodligen gått rätt mycket och ett slutarbyte är nog ett faktum inom en kort framtid och det trissar upp priset ännu ca 3000kr

en 350d är klart ett bättre alternativ

/Adam
 
Oscar_Karolina skrev:
Eller är det värt att lägga dom extra pengarna och kliva upp till en 20d???

Vad har du för optik idag?`

Lägg häldre pengarna på optik än ett "snyggare" hus.. Bildkvaliten är i stort sett identisk mellan 350 och 20
 
teamfoto skrev:
Vad har du för optik idag?`

Lägg häldre pengarna på optik än ett "snyggare" hus.. Bildkvaliten är i stort sett identisk mellan 350 och 20

Jag har ingen direkt jätte bra optik utan ett standard objektiv. Jag har tänkt lägga ca 15 000 kr totalt och tänkte då ibörjan att satsa på 350d och kunna köpa lite optik till. Men nu vet jag itne om jag ska satsa på 20d istället och sen spara mer för att köpa optik i framtiden.
Men du tycker alltså inte att 20 d är så mycket bättre så det är värt det.
Jag fotar mest natur och äventyrs foto så kameran ska ju funka för detta först och främst.
 
Jag gick på en sån mina då jag köpte min EOS5 .. ett kanonhus javisst (jag ville såå gärna ha 5 bilder i sekunden för sportfoto) men sen hade jag inte råd med bra objektiv och det är inge roligt. Sen var det nog inte så många gånger jag behövde mina 5 bilder i sekunden heller :)

Köp det billigare huset och lägg pengarna på objektiven, finns stora chanser att huset ändå känns hopplöst omodernt inom 5 år men bra objektiv verkar stå sig!

Mina 5 öre - jag har lärt läxan och ska börja om på ny kula digitalt med billigt hus, bra objektiv!
 
för att citera vår alls jeppe ; "slutaren i en 350D beräknas hålla 50.000 exp. innan man måste byta den. På en 20D beräknas slutaren hålla 100.000 exp. Ett slutarbyte kostar ca. 3000:-. Så använder man kameran flitigt, så bör man kanske ta med det i beräkningen och då minskar prisskillnaden."

och har du stora labbar så kommer 350 inte va kul att ha och göra med.

jag är dock pro 20d.

hoppas du hittar en som passar dig. kanske en beggad 20d :p
 
Nu har jag bestämt mig.
Det blev en 350d med lite objektiv till och en blixt. Jag har inte fått den än så jag kan itne utala mig om hur det kommer kännas. Men jag ser verkligen framemot att få den så jag återkommer då och säger vad jag tyckte om 350d.

Tack för alla inlägg det har varit till stor nytta.
 
Du blir säkert nöjd! Jag har en 350D och är jättenöjd m den. Ibland kan den nästan kännas lite liten om man ska ha nåt stort objektiv på den men för det mesta är det bara praktiskt att den är liten o smidig = lätt att ta med sig gör att man använder den mer.
 
Känner mig Nöjd

Nu har jag fått min 350d och igår kom batterigreppet och då tycker jag att den känns klockren. Jag är riktigt nöjd över förväntan måste jag säga. Köpte två¨objektiv och dom är jag också riktigt nöjda med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.