Annons

Begagnat Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)

supen

Aktiv medlem
Hejsan,är på väg tillbaka till pentax. så jag undrar om ni kan tippsa mig om bra butiker med begangnat pentax, K1000,KX,K2 är intresant

Svårt få tag på begagnat Pentax i Sverige bortsett fråm M-objektiv. Det finns alltid ett tiotal till salu på t.ex. Tradera eller Blocket. VIll du ha modernare som A, F eller FA får du ha tur, och dessutom vara beredd att betala en hel del. Kan kanske vara enklare att hitta i t.ex. UK, men det var innan K10 blev populär, nu vet jag ej hur det ser ut.

Om du vill hitta i butik så bör det finnas i Danmark, i Stockholm har du LP-foto. Scandinavian photo bör ha nåt inne, Photax kanske har. Det bör finnas ett 50-tal affärer i Sverige som har mer eller mindre begagnat inne, med lite olika inriktning. Åtskilligt billigare är det på Blocket och kanske speciellt Tradera, men då har du ingen garanti.

Av dom du nämner finns mest K1000, och det är inte så konstigt eftersom den tillverkades in på 90-talet.
L-foto: http://www.l-foto.se/
Har 1st LX, 1st K2, 2st KM, 1st KX, 1st K1000 inne plus nyare kameror enligt listan. Och en massa objektiv, bla 55/1,8.

Kollade på LP-foto och dom har 3st: ME, ME super och en Ricoh XR7. Schönherrs har en LX med winder för 3900:-

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar