Annons

Begagnat D70-kit. Hur mycket ska man ta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Slowfinger

Aktiv medlem
Ska sälja mitt D70-kit begagnat men vet inte hur mycket man ska ta betalt. Har kollat på Blocket men säljarna är ju galna som tror att dom ska få nästan lika mycket för begagnade D70 som folk får betala för nya D70s i affär.

D70s kit får man betala 10 000 för idag nytt.

D70, snart två år gammal, med två ackar, 18-70-optiken, B&W skylightfilter, fjärrkontroll och orginalkartong.
Huset har gått 20 000 exponeringar drygt men är i fint skick.

På Blocket verkar folk tro att man får 6500 spänn för sådant, men min gissning är snarare lite drygt 5000.

Någon som har några kloka åsikter om värdet på begagnad utrustning?
 
tror säker du får mellan 4000-5000 för huset och kittgluggen verkar ju gå för runt 2000 vad jag har sett. nikon är ju bristvaror så ;-))
 
Ja, folk på Blocket och även här på FS begär för mycket för D70 kit utan garanti. Skulle kameran gå sönder, då kommer minsta reparation kosta mer än mellanskillnaden upp till en ny kamera. En två år gammal D70 kit (utan tillbehör) kan aldrig vara värd mer än drygt 5500kr, kanske en 500-ing mer om den bara har stått i en studio och har varit 100% förskonat från regn.
 
6500 - 7000:- skulle jag säga om det gällde en mycket lite använd D70 kit.

För en som har gått 20000 exponeringar ca 5000-5500:-

Sälj kameran för 3500-4000:- och optiken för 2000:-.
 
Tack för kloka råd. Jag tror att ni har helt rätt. Halva nypriset av DAGENS pris är nog ungefär rätt pris.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.