Annons

Begagnad Af 70-200/2,8G AF-S IF-ED VR

Produkter
(logga in för att koppla)

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Hur mycket ska man betala för ett begagnat Nikon Af 70-200/2,8G AF-S IF-ED VR?

Detta är ju ett objektiv som kostar ca. 19000 på scandinavianphoto.se.

Ja, alltså jag har inte kollat på nåt ännu. Har precis satt ut en annons och där skriver jag att jag vill att objektivet ska vara i mycket bra skick.

Till saken hör är att jag är ganska ny på detta med kamerautrustning, så tips på vad jag ska kontrollera för att göra en kvalitetsmässig bedömning av det begagnade objektivet mottages också tacksamt i denna tråd.

Det blir väldigt svårt i och med att det sällan folk vill sälja den för halva priset. Den är het och chansen att du eller jag ska få köpa andra hands är litet. Bättre att du reser till asien och köper den där borta istället för typ 2/3 av den svenska priset plus att du semester och massa grymma på köpet!

Phunkey skrev:
Det blir väldigt svårt i och med att det sällan folk vill sälja den för halva priset. Den är het och chansen att du eller jag ska få köpa andra hands är litet. Bättre att du reser till asien och köper den där borta istället för typ 2/3 av den svenska priset plus att du semester och massa grymma på köpet!

He he, ja det kanske vore en idé. Men, tyvärr har jag varken tid eller lust att åka runt halva jordklotet för att köpa ett objektiv. Men, tack ändå för svaret. Då får jag väl ta och köpa ett nytt sådant objektiv då...

Jag har bara sett en 70-200 VR begagnad, vet inte vad den gick för.
Jag tror du kommer att få svårt att hitta en, men försöka duger ju:)
Kolla på B&H vad den kostar.

Jaha, du Calle. Det kostar 1.450 USD. Vet inte riktigt vad dollarn står i, men om den står i 8 kronor så kostar den 11.600 svenska pengar.

Oj då, det var ju ungefär 8000 kronor billigare än hos scandinavianphoto.se!! Så kan man välja om man vill ha den i silvergrått utförande :).

Då ska jag väl beställa objektivet från http://www.bhphotovideo.com - då!

Nån som har beställt därifrån? Funkar det bra?
Kanske iofs borde läsa lite på deras hemsida om detta, innan jag ställer frågan här... Men, men...

Tack Calle, för att du länkade mig till denna hemsida. Visste inte om dess existens tidigare!

Jaha, oj då, den kanske jag glömde. Ja, då hamnar vi på ca 14.000 kronor. Men, det är ju ändå en 5-6000 kronor billigare än här i Sverige...

Kom ihåg bara att Blocket är prutarnas paradis... Går säkert att få ner det där priset några tusen. Sen kanske det ändå är roligare att köpa nytt från BHphoto om det blir ungefär samma pris. Har handlat av dem flera gånger utan några problem. 3-4 dagar har det tagit att få hem prylarna.

Charlie_K skrev:
Kom ihåg bara att Blocket är prutarnas paradis... Går säkert att få ner det där priset några tusen. Sen kanske det ändå är roligare att köpa nytt från BHphoto om det blir ungefär samma pris. Har handlat av dem flera gånger utan några problem. 3-4 dagar har det tagit att få hem prylarna.

Okej, men vad tror du tull- och fraktkostnaden kommer att hamna på då?

Är det verkligen så också att 20% moms läggs på priset som står på deras sajt?

Det läggs på moms+tull på hela priset inkl. frakt mm. Det brukar vara 25% moms + 6,7% tull.

Men jag hade köpt det begagnat för max 12000kr eller nytt från www.mifsuds.com för £1,079.00 vilket är 14 355kr inkl. moms då det är inom EU.
Sen tillkommer iochförsig frakten.

Tullverket har en kalkylator på sin hemsida där man kan räkna ut vad det kostar att köpa saker från utlandet. Den kan man alltid använda. Porto från BHphot blir 60 dollar + 1449 för optiken. sen står ju dollarn mer i 7,5 än 8 kronor så det blir ca 11300 + tull 5 % =11900 + moms 25 =% 15 000

Och har du tur missar tullen paketet och du betalar bara 11300... Verkar vara lotteri vilka paket dom tar. Jag har nog sluppit tull 4 gånger av 10 utan att överdriva.

Tackar så hjärtligt för all hjälp! Jag får se hur jag gör... Men, det lutar åt att jag beställer från denna utländska sajt. Billigare blir det ju, hur som helst vad det verkar...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar