Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beg canon 50d eller ny 7d

Produkter
(logga in för att koppla)

Jamespkulle

Aktiv medlem
Hej .....Går i köptankar tittar på en beg 50d börjar dyka upp en del beg nu,,,,,men till min fråga jag kollar även på en ny canon 7d....ca dubellt upp med pengar ......Jag fotar mkt natur och flygande fågel ....../med 7d kan man filma jag vet att det kommer jag inte använda.....Så vad har ni för råd?

Tacksam för svar

Enligt din fotoväska har du redan en 40D, att byta till en 50D ger väl inte så mycket mer.

Om du inte är ute efter filmfunktion och inte har några problem med din 40D så är det faktiskt tveksam om det lönar sig att byta till 7D. Visst får du fler pixlar och ett mer avancerat AF system men i praktiken vet jag inte om det gör så stor skillnad.

Nja, när det gäller pengar så skiljer det mycket mellan en ny 7D och en begagnad 50D.
Eller du kanske funderar på en begagnad 7D?

När det gäller flygande fågel så är det inte så stor skillnad mellan 40D och 50D så pga. av det finns det ingen anledning att byta. Man vinner lite upplösning och kan förstora bilden en aning extra med 50D.
Annars finns det några andra funktioner i 50D som man kan ha nytta av. Mikrojustering av lätt felfokuserande objektiv t.ex och en betydligt bättre display än 40D.

Om du har pengarna så tycker jag att du i första hand ska söka efter en begagnad eller ny 7D.
Den är mycket snabb, har ett avancerat fokussystem och bra brusegenskaper vid höga ISO.

MVH J O

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto