Annons

Beercan & Co billigare nu

Produkter
(logga in för att koppla)

hybrid3

Aktiv medlem
Priserna på Tradera för 70-210/4 "Beercan" och 35-70/4 har gått ner rejält på sistone. Även om priserna generellt sett alltid går ner lite över sommaren tror jag nog det var längesedan jag såg ett Beercan säljas på Tradera för under 1000-lappen (skedde en gång i somras), därefter har priserna legat runt 1300-1400:-.

Runt 1000-lappen har jag svårt att tänka mig ett prisvärdare objektiv (även om mitt egna exemplar mest fått vila efter att jag blev med Minolta 80-200/2.8 ).

Fick hem en poster från Crimson i förrgår, 70x100cm, på ett stadsmotiv som jag tog på uppdrag av min dotter med min A700 och beercan 70-210/4. Den pryder nu väggen i hennes rum.

Jag är riktigt imponerad av kvaliten i bilden, både vad gäller "utskrift" och skärpa från optiken.

Priserna på Tradera för 70-210/4 "Beercan" och 35-70/4 har gått ner rejält på sistone. Även om priserna generellt sett alltid går ner lite över sommaren tror jag nog det var längesedan jag såg ett Beercan säljas på Tradera för under 1000-lappen (skedde en gång i somras), därefter har priserna legat runt 1300-1400:-.

Runt 1000-lappen har jag svårt att tänka mig ett prisvärdare objektiv (även om mitt egna exemplar mest fått vila efter att jag blev med Minolta 80-200/2.8 ).

Har också noterat prisnedgången, en del fina objektiv har gått till riktigt bra priser. Nog klokt att handla nu - innan Sonys nya kameror kommer ut i butik i oktober...

Japp, det är märkligt. Det syns även på bland annat tyska marknaden. Väldigt dåligt utbud på de "dyrare" objektiven för tillfället.

Förökte själv sälja ett 200 2,8 utan större framgång. Har ingen brådska så jag väntar tills det vänder igen.

Vet inte om marknaden är motsvarande på andra märke, någon som vet det?

//Björn

Även på flea bay så ligger Beecan numera runt 90-120$ och det är billigt!

Det är endast Minolta Macro + f2.8 gluggarna som ligger kvar i pris (även om 24mm f2.8 är billigare) även Minolta 50mm f1.4 är mycket billigare har sett "buy now" för 99$.

Verkar som om marknade för Minolta gluggar har dött sen Sony släppt sina Easy-Choice (30, 35, 50mm).

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto