** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Beautiful Planet.

Produkter
(logga in för att koppla)
Måste fråga samma sak. De har Canon EOS 1D mkII för 59200:-, inget dåligt pris. Inte för att jag skulle köpa en sådan nu eftersom det mycket väl kan komma en ny modell snart, men ändå. Finns de kvar kanske ersättaren också finns till ett bra pris. :) Vad är detta för sajt egentligen?

Känns som en bluff faktiskt. Förstår inte varför en "community" skulle sälja kameror, dessutom UTAN bilder på kamerorna och en "vettig" webshop eller dylikt. Luktar fisk i gränden.

Om ni läser lite tidigare inlägg här på Fotosidan så ser ni att han som driver Beautiful Planet råkar vara en man med gyllene skor från Melodifestivalsammanhang. Om det visar på seriositet eller inte får ni själva bedömma...

det är ju ett svenskt företag så det borde vara lätt att kolla upp dom.

VAT nr= SE661103513701

Beautiful Planet
Gröna gatan 1A
151 32 Södertälje
Sweden

Vadå, är Herreys fotointresserade? Ballt. :) Har inte ork just nu att läsa tidigare inlägg, men kanske senare. Ingen som handlat därifrån?

Jag betvivlar att det är nått skumt. Är man inte säker så kollar man VAT nr o ägaren hos Kronofogden.

Dom har ju även en adress så bor man i krokarna så är det bara att säga att man hämtar på plats

johan b-lund skrev:
Jag betvivlar att det är nått skumt. Är man inte säker så kollar man VAT nr o ägaren hos Kronofogden.

Dom har ju även en adress så bor man i krokarna så är det bara att säga att man hämtar på plats

Och svarar dom då att det är beställningsvaror så väntar man på att han tar hem. Vägrar han det innan handpenning så går man vidare.

Dom säljer väl Import prylar, dvs inget som har garanti från tillverkaren, priserna är väl liknande dom Import prylar som säljs från Hong Kong via e-bay.

Så det är säkert helt ok, men räkna inte med samma garanti som ni får från tillverkaren.

kent.

Många av tillverkare har världs eller europagaranti. Undersök hur det är med den tillverkare som du är intresserad av.

Gebex skrev:
Många av tillverkare har världs eller europagaranti. Undersök hur det är med den tillverkare som du är intresserad av.

Garanti från tillverkaren ges bara om prylarna säljs av deras återförsäljare, på gråimport får du aldrig garanti från tillverkaren, garantibevisen följer inte med prylar som säljs som gråimport, därimot kan säljaren ge dig en egen garanti som han själv ombesörjer.

kent.

Senast ändrad:
Hej alla!

Jag har köpt en MACK garanti av dem och de verkar seriösa, de ville inte sälja en om jag inte hade ett kvitto som var mer än en månad gammalt, efter som så är reglerna för MACK garantin.

Annars tror jag de kör med "grå import" och säljer sakerna med antingen världsgaranti från tillverkaren eller med MACK garanti.

Oavsett så fick jag känslan av att de är seriösa. Sen att jag skulle tänka mig för innan jag köper en sak för mer än typ 25,000:- över nätet är en annan sak... Antingen skulle jag åka o hämta den själv eller använda escrow av nåt slag eller payson eller nåt...

Men det är jag det...

/Dave

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar