Annons

batteriproblem eller nåt konstigt i d50

Produkter
(logga in för att koppla)

HEYARNOLD

Medlem
igår fotade jag med min d50 och hade en sb-600 till också. sen hände nåt jättekonstigt med displayen och jag antog att betteriet var slut eftersom jag inte kunde fota eller kolla på bilderna osv.
jag laddade batteriet och idag skulle jag fota igen, men jag kunde inte och jag kunde inte kolla på bilderna eller gå runt i menyerna, det stod heller inte hur många bilder som fanns kvar på minneskortet.
batteriet på den lilla displayen blinkade fullt och i sökaren blinkade någon fyrkantig symbol med en pil och ett streck över.
där antalet bilder som finns kvar ska stå stod det vid ett tillfälle CHA.

jag vet inte alls vad som är fel och har letat som en dåre efter manualen men hittar inte.
 
jag har provat byta minneskort men det blir ingen förändring.
nyss hade jag batteriet på laddning igen och när jag stoppade in batteriet i kameran så gick det att fota, men inte att kolla på bilderna eller meny eller någon av knapparna som finns på vänster sida av displayen på d50.

testade att trycka på den där lilla lilla knappen under kameran också, men det hände ingenting.
 
okej, nu har jag kollat i manualen och några symboler blinkar och så.
de betyder tydligen att "camera can not detect battery" och att jag ska sätta in ett batteri, vilket redan sitter i.
och att jag inte har nåt minneskort i vilket jag har och det har aldrig varit några problem med det.
 
HEYARNOLD skrev:
okej, nu har jag kollat i manualen och några symboler blinkar och så.
de betyder tydligen att "camera can not detect battery" och att jag ska sätta in ett batteri, vilket redan sitter i.
och att jag inte har nåt minneskort i vilket jag har och det har aldrig varit några problem med det.

Har du någon kompis med Nikon som du kan byta batteri och kort med, för att isolera problemet?

Per.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.