Anders Östberg
Guest
Anders, jag förstår att det är svårt att jämföra motljusskydd och batterier. De har ju helt olika användningsområden! ;-)
Men, de har två saker gemensamt: de är eftermarknadsprodukter och de är otroligt överprissatta.
Konsumentmakt gäller; så länge vi köper till överpris så kommer tillverkarna sälja till överpris.
Jag ser inte att jag ger upp någon konsumentmakt genom att använda originalbatterier, det är ett medvetet val. Jag tänker inte köpa och använda skräp av någon sorts princip att "straffa" tillverkarna för att deras originaltillbehör är dyra. Så länge produkterna faktiskt är bättre än dom billiga alternativen så kan jag ju välja mellan dyrt och bra, eller billigt och mindre bra, och jag väljer dyrare prylar som fungerar. Men vill och orkar du så får du väl driva en kamp mot jättarna och leva med batterier som inte är lika bra tills dom sänker priserna (håll inte andan medan du väntar bara). ;-)
Men finns det alternativ till original som faktiskt är lika bra till ett lägre pris så kan jag förstås utöva min konsumentmakt och köpa det alternativet.
Senast redigerad av en moderator: