Annons

Batterilucka till 5D

Produkter
(logga in för att koppla)

smilfinken

Aktiv medlem
Hej!

Har en EOS 5D jag köpt begagnat, vid köpet satt batterigreppet på och säljaren hade varken batteriluckan till huset (den man plockar av för att kunna skruva på greppet) eller magasinet för lösa batterier till hands.

Magasinet saknar jag inte så mycket, men då jag ibland har anledning att banta storleken på medhavd utrustning något vore det trevligt att kunna plocka av batterigreppet då nöden så kräver.

Är det någon som kan tipsa om var man hittar dessa reservdelar, eller som rent av har några liggande?

Tack, det var ju alldeles för enkelt. Tänkte inte ens att en vanlig affär skulle ha sånt. :D

(Om någon skulle råka hitta en i sina gömmor innan jag hinner beställa en ny så är jag dock fortfarande intresserad.)

Kolla först att batteriluckan inte sitter i batterigreppet.
Det finns en plats att sätta det lösa locket i (på sidan av den del som sticks in i kamerans batterifack) just för att man inte ska tappa bort det. Jag vet inte säkert att greppet till 5D har denna förvaringsplats, men jag skulle tro det.

Det finns en plats att sätta det lösa locket i (på sidan av den del som sticks in i kamerans batterifack) just för att man inte ska tappa bort det. Jag vet inte säkert att greppet till 5D har denna förvaringsplats, men jag skulle tro det.

mjorå, det ska finnas.

Det ser ut att finnas precis en sådan förvaringsplats, men tyvärr lyser luckan med sin frånvaro även där. Tackar för tipset, det hade jag förmodligen inte listat ut själv när jag väl skaffat mig en lucka.

Det är härligt med gamla trådar som även tio år senare löser problem! Blev glad när jag insåg att luckan faktiskt fanns där inne och att jag nu kan ta av batterigreppet ibland.

Brukar inte använda batterigrepp i vanliga fall med det följde med vid köpet.

...och nej, jag har inte funderat på detta i tio år utan nu bara de senaste dagarna :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar