Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Batterigrepp
- Trådstartare agge28
- Start datum
Trracer
Aktiv medlem
Olle skrev:
Ursäkta min okunnighet, jag har aldrig haft en kamera med vare sig horisontal- eller vertikalgrepp, men varför får man bättre grepp även vid horisontell fotografering med ett vertikalgrepp?
Olle
Kan tänka mig att kameran går lite längre ner längs handen, så man även får grepp med lillfingret om tingesten.
sagan
Avslutat medlemskap
Eftersom man får plats med hela handflatan på greppet då..hela handen får alltså stöd.Olle skrev:
Ursäkta min okunnighet, jag har aldrig haft en kamera med vare sig horisontal- eller vertikalgrepp, men varför får man bättre grepp även vid horisontell fotografering med ett vertikalgrepp?
Horisontelt grepp brukar noramalt sätt vara inbyggt i kamerahuset ;-)
Thunderbird
Aktiv medlem
Finns uttag för stativ i botten på BG för D10
/ E
/ E
Jan L
Avslutat medlemskap
ManganH skrev:
Funderar också på att införskaffa ett batterigrepp, men till min 10d. Kan man fästa kameran på ett stativ då man har batterigreppet på är min fråga? Eller måste man plocka bort det då? Tacksam för svar...
Det finns en stativgänga även i botten på batterigreppet. Du behöver alltså inte plocka bort det.
daniel1337
Aktiv medlem
en detalj är att när man sätter på battigrepp på 300d måste man montera av batteriluckan.
så det är krångligt om man vill hålla på att ta av och sätta på greppet snabbt eller ofta.
så det är krångligt om man vill hålla på att ta av och sätta på greppet snabbt eller ofta.
j3n5
Aktiv medlem
lovborn skrev:
en detalj är att när man sätter på battigrepp på 300d måste man montera av batteriluckan.
Visste inte det men testade just. Tycker det var väldigt enkelt. Gick på ca: 3 sek att ta av och på luckan..
niklasl
Aktiv medlem
...och stoppa den i facket för luckan på batterigreppet. Smart.Lizard skrev:
Visste inte det men testade just. Tycker det var väldigt enkelt. Gick på ca: 3 sek att ta av och på luckan..
daniel1337
Aktiv medlem
niklasl skrev:
...och stoppa den i facket för luckan på batterigreppet. Smart.
aha, det lät ju jättebra, då ska jag nog köpa ett
Robert_B
Aktiv medlem
Något lite irriterande med greppet BG-ED3 ("Big Ed" som den även kallas) till 10D är onoff knappen för reglagen i vertikalgreppet. Den sitter där lillfingret lätt nuddar vid det. Inga större problem när man enbart kör vertikalt eller horisontellt, men växlar man mycket uppptäcker man plötsligt att autofokusen inte fungerar. Annars håller jag med om att det ger en helt annan känsla att hålla i kameran speciellt om man har stora händer. Rekommenderar den varmt.
mvh
Robban
mvh
Robban
Jocce
Aktiv medlem
hubas skrev:
en fråga om batterigrepp till 300d.
Så vitt jag har sett så verkar alla batterigrep vara svarta, vilket lär se rätt fult ut på en gråkamera.
Så frågan är finns det batterigrep som matchar 300d bättre i färg?
Ser fult ut på bild...men inte i verkligheten!
/Jocce