Annons

Batterigrepp till D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag får upp en Ebay-sida med "Link Delight Links World" i sökfältet...

Hoodman har ett batterigrepp som ska vara OK.

/Pontus

Trevligt, BG till D70 med inmatningshjul och avtryckare. Men var sätter man sladden som är på bilden?

BG?
Vet dock inte de funkar på D70 + att han verkar sälja några olika versioner. Förvirrad

om jag har fattat det hela rätt så används sladden som avtryckare.
Nikon har ju inget BG till den, det tolkar jag som att de inte har utvecklat ngn intern anslutning för en avtryckare till (som finns i batteriluckan hos D200/D80).
Detta har "piraterna" kommit runt genom att använda just en sån sladd, som kopplas till uttaget för fjärrutlösare.
Om min teori stämmer, kan man alltså inte använda BG't om inte denna sladd är inkopplad.

Ja just det, man kopplar in sladden i kameran. Och sen trycker av som vanligt.

Säljaren verkar dock ha lite olika varianter, vad är skillanden?
1. 2. 3.

batterigreppet är detsamma.

billigaste är bara greppet

är greppet + 1 batteri
är greppet + 2 batterier + ngn remote.
kolla dock priset på de 2 sistnämnda, de är nästan lika.

Hrm, undra om det är värt att köpa...
Vad är detta för batterier?
6AA or 2 EN-ENL3 batteries

det är vad greppet kan ta. De batterierna som ingår (om du väljer det paketet) är vanliga piratbatterier, som är rätt bra. Enda är att de inte är riktigt pålitliga vid riktigt låga temperaturer.
Hade jag inte haft batteri att fylla upp greppet, hade jag helt klart köpt med.

Kan man ladda dessa i sin nikon uppladdare?
Vilken hade du tagit, 2 eller 3 ?
Jag har inga batterier, och en remote kontroll är inte så intressant. Har redan en från Nikon och antar att detta är en likadan.

oh ja, batterierna ser precis likadana ut som original (dock ej nikon-logon), och laddas likadant.
Har du inga batterier alls?? jobbigt att ha kamera då.

Men jag kollade snabbt på priserna, o det skillde sig inte alls mkt mellan 1 o 2 batterier om jag såg rätt. Så jag hade helt klart tagit paketet med 2.
remoten är lätt o slarva bort, att ha en för mkt är inte helt fel i längden..
Låt priset avgöra.

Har naturligtvis 1... hehe men inga extra.
Måste dock titta efter om jag har uttaget i kameran som man ska koppla in sladden i. Hörde av en vän att äldre modeller av d70 kan sakna detta uttag.

låter konstigt... men den sitter under alla de andra uttagen på min D80 iaf... vänster kortsida bakifrån sett...
aja, lycka till med köpet, ska skaffa mig ett bg till min D80 i slutet av månaden :)

Koppla in BG

Vad jag har förstått av andra annonser så ska sladden "tejpas" framför ir-fönstret till fjärrkontrollen. Funkar AF då? Eller smäller den bara av bilden?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar