Annons

Batterigrepp, original eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja det är samma här , det är huvudsyftet med batterigreppet. Ska bli intressant att känna hur kameran känns med nya greppet. Jag siktar på att det tar en dryg vecka ifrån HongKong. Två batterier i samtidigt kan ju också vara bekvämt. Men hur funkar det - kameran använder ju bara ett batteri i taget, går den automatiskt över till nästa batteri när första är slut...

Ja, den går automatiskt över till nästa när första batteriet är slut.
 
Hej!

Kommer in lite sent i detta ämne....

Beställde ett pirat grepp till en 50D. d.v.s BG-E2

Beställningen gjordes den 7 februari och kom igår. Jag köpte min på Ebay hos "link-delight-na" för 39 dollar inkl frakt. Tror det blev runt 264 SEK.

Har klämt lite på den den idag och jag tycker den känns helt OK. Känns inte riktigt 100% gedigen som ett orginal.

Men för 264:- tycker jag inte ens att det är värt att diskutera om man skall ha orginal eller inte.
Billigt vinner.......

Mvh Andreas
 
Ja det är samma här , det är huvudsyftet med batterigreppet. Ska bli intressant att känna hur kameran känns med nya greppet. Jag siktar på att det tar en dryg vecka ifrån HongKong. Två batterier i samtidigt kan ju också vara bekvämt. Men hur funkar det - kameran använder ju bara ett batteri i taget, går den automatiskt över till nästa batteri när första är slut...

Batterierna är paralellkopplade tror jag.

Eller tar verkligen det ena batteriet slut först för att sedan gå över till det andra?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.