Annons

batterigrepp med avtryckare till D50?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej... Det finns ingen möjlighet att få avtryck på batterigrepp till D50 då kameran helt saknar stöd för detta.
Har för mig att Hänel (stavning?) har ett batterigrepp till D50 men det är som sagt utan avtryck.

Vill du ha vertikalgrepp så är det väl D80 som är närmast. Har för mig att D40/D40x saknar stöd för vertikalgrepp den med men är osäker på den punkten.
 
I princip skulle man kunna ha ett grepp med avtryckare som fungerar via IR-sensorn. Vet dock inte om det finns något sådant kommersiellt.

Johannes
 
Kranium skrev:
Nej... Det finns ingen möjlighet att få avtryck på batterigrepp till D50 då kameran helt saknar stöd för detta.
Har för mig att Hänel (stavning?) har ett batterigrepp till D50 men det är som sagt utan avtryck.

Vill du ha vertikalgrepp så är det väl D80 som är närmast. Har för mig att D40/D40x saknar stöd för vertikalgrepp den med men är osäker på den punkten.

D40...
Helt sjukt att det inte finns batterigrepp till den kameran med tanke på att om man kollar där bateriet sitter så finns det "piggar som klart och tydligt visar på att det skulle vara till för nått sånt.
 
Finns till d40 på ebay, hk supplies heter det om jag inte misstar mig, och ja, avtryckaren fungerar :)kostar väl en 400 skr eller liknande!
 
Nån som vet om det finns att få tag i greppet med avtryckare till D40X i sverige?

Och om greppet heter D40,Funkar det till D40X då tro? (löjlig fråga men bäst att fråga)

Återigen tack för alla svaren :)

/Alexander
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.